مدل سازی سیستم های هزینه یابی هدف بر اساس مناطق فازی

چگونه و تحت چه مدلی تئوری مجموعه های فازی می تواند به مدیران برای بهبود طراحی محصول ، هزینه ها و رفع ابهامات آن طبق روش بهای تمام شده هدف کمک کند؟
 
۱-۴-اهمیت و ضرورت تحقیق
 
۱
ارائه مدل فازی هزینه برای هدف در مورد محصولات تولیدی می تواند به عنوان راه حلی باشدکه پردازش تصمیم گیری انسان را مدلسازی کرده و در شرایط مختلف میتوان در مورد ۳ جز هزینه کل محصول بهتر تصمیم گرفت (البته نهی توان به هزینه بهینه دست یافت )
۲
در زمینه تولید از جهت مدلسازی و به خصوص اینکه مدلسازی از طریق منطق فازی و در شاخه هزینه یابی بر مبنای هدف باشد  تحقیقات زیادی انجام نگرفته

۳


  در شرایط ابهام ممکن است سردر گمی موجود باعث گرفتن تصمیمات غلط شود این تحقیق یک متدولوژی برای فرایند هزینه یابی هدف پیشنهاد می کند که با مفاهیم منطق فازی در نظر گرفته شده و می تواند به مدیران برای بهبود طراحی محصول ، هزینه ها ، و اهداف و رفع ابهامات سیستم باینری  کمک میکند

  1. ارائه پیشنهاداتی جهت جایگزینی روش های مرسوم که مبتنی بر منطق دودویی می باشد با منطق فازی می تواند یک ابزار مفید باشد که مسئولیت رسیدگی به ذهنیت و عدم قطعیت ذاتی در فرایندهای پیچیده ای از تصمیم گیری سازمان را دارا باشد
  2. مبحث مدلسازی در شاخه های مختلف علوم از اولویت های پژوهشی است که درشاخه حسابداری در کشور ما کمتر نیز به آن پرداخته شده است

۱-۵-اهداف  تحقیق
 

  • شناسایی ترکیب بهینه مواد خام با توجه به هزینه مجاز مورد نظر مطابق با نطر کارشناسان خبره
  • یافتن مدل منطق فازی به منظور بدست آوردن ترکیب اجزای هزینه کل محصول مطابق باهزینه هزینه مجاز مورد نظر برای محصول در بازارآن

پایان نامه سود و شرکت های دارای بحران مالی

  • اهداف اصلی از انجام تحقیق۵
  • نتایج مورد انتظار از انجام تحقیق۶
  • روش تحقیق۶
    • تعریف روش تحقیق۶
    • تعریف عملیاتی متغیرها و روش های آماری تحقیق۷
  • روش های گردآوری اطلاعات۷
  • قلمرو تحقیق۸
  • جامعه آماری و نمونه آماری۸
  • روش های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل اطلاعات وآزمون فرضیه ها۸
  • تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح۸
  • فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق۹

    • مبانی نظری۱۰
      • مقدمه۱۰
      • مفهوم مدیریت سود۱۱
      • عوامل موثر بر مدیریت سود۱۲
      • انگیزه های مدیریت سود۱۵
        • انگیزه های ناشی از طرح پاداش۱۶
        • انگیزه های ناشی از سفته بازی در بازار سرمایه۱۶
        • انگیزه های ناشی از عرضه اولیه یا عمده سهام۱۷
        • انگیزه مالیاتی۱۷
        • انگیزه های ناشی از قرارداد های بدهی۱۸
        • انگیزه های سیاسی۱۸
        • انگیزه های ناشی از وجوه نقد حاصل از عملیات۱۸
        • انگیزه های ناشی از ساختار مالکیت۱۹
      • ابزار های مدیریت سود ۱۹
        • دستکاری در رویه های حسابداری۲۲
        • دستکاری برآورد های حسابداری۲۳
        • تغییر در مخارج مالی ۲۳
        • زمان بندی فروش دارایی ها۲۳
        • تصمیمات اقتصادی اساسی با اهمیت۲۴
        • دستکاری در دفاتر فروش۲۴
        • شناسایی و ثبت درآمد پیش تکمیل فرآیند تحصیل درآمد۲۵
        • دستکاری فروش۲۵
        • دستکاری تولید۲۵
        • دستکاری هزینه های اختیاری۲۶
      • انواع مدیریت سود۲۶
        • مدیریت سود کارا۲۶
        • مدیریت سود فرصت طلبانه۲۶
      • اقلام تعهدی۲۸
        • تعریف اقلام تعهدی۲۸
        • انواع اقلام تعهدی۲۹
          • اختیاری۲۹
          • غیر اختیاری۲۹
        • نقش و اهمیت اقلام تعهدی۲۹
      • بحران (تنش) مالی۳۰
        • تعریف بحران(تنش) مالی۳۰
        • دلایل بحران(تنش) مالی۳۱
        • مراحل بحران(تنش) مالی۳۲


        • رابطه میان مدیریت سود و بحران (تنش) مالی۳۲
      • پیشینه تحقیق۳۴
        • تحقیقات خارجی در زمینه مدیریت سود۳۴
        • تحقیقات خارجی در زمینه ورشکستگی۳۶
        • تحقیقات خارجی در زمینه مدیریت سود و ورشستگی۳۷
        • تحقیقات داخلی در زمینه مدیریت سود۳۸
        • تحقیقات داخلی در زمینه ورشکستگی۳۹
        • تحقیقات داخلی در زمینه مدیریت سود و ورشستگی۴۱

    فصل سوم:روش شناسی پژوهش۴۲

    • مقدمه۴۳
    • روش تحقیق۴۳
    • جامعه آماری و نمونه آماری۴۴
    • فرضیه ها و مبانی نظری آنها۴۴
    • تعریف عملیاتی متغیر ها و مدل های تحقیق۴۶
      • تنش (بحران) مالی ۴۶
      • کیفیت سود ۴۷
      • مدل آماری برای آزمون فرضیه۴۸
    • قلمرو تحقیق ۴۹
    • روش های آماری مورد استفاده۴۹
      • ضریب همبستگی پیرسون۴۹
      • آزمون نرمال بودن متغیر ها-آزمون جارک۵۱
      • تجزیه و تحلیل رگرسیون۵۲
      • فرض های کلاسیک مدل رگرسیون خطی۵۳
      • پنل دیتا۵۴
        • آزمون چاو۵۴
        • آزمون بروش پاگان۵۵
        • آزمون هاسمن۵۵

    فصل چهارم:جمع آوری تجزیه و تحلیل دادها۵۷

    • مقدمه۵۸
    • آمار توصیفی۵۸
      • نمونه انتخابی ۵۸
      • تعداد نمونه۵۹
      • تحلیل توصیفی از آزمون فرضیه۵۹
    • آمار استنباطی۶۱
      • نتایج حاصل از آزمون پایایی برای متغیر های الگو۶۱
      • نتایج حاصل از آزمون ناهمسانی واریانس۶۴
      • نتایج حاصل از آزمون LM65
      • نتایج حاصل از ازمون هاسمن۶۶
      • آزمون نرمال بودن باقی مانده ها۶۷
      • برآورد مدل فرضیه۶۷
        • برآورد مدل فرضیه چارک اول۶۷
        • برآورد مدل فرضیه چارک میانه (دوم و سوم) ۶۹
        • برآورد مدل فرضیه چارک چهارم۷۱

    فصل پنجم:نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات۷۳

    • مقدمه۷۴
    • جمع بندی۷۴
    • بحث و تفسیر نتایج۷۵
    • پیشنهاد برای تحقیقات آتی۷۶
    • محدودیت های تحقیق۷۶

    پایان نامه واقعی سود در بخش فروش شرکت

    – شناسایی تأثیر مدیریت سود توسط بخش مالی بر میزان مدیریت واقعی سود

    – شناسایی تأثیر سطح مشارکت بخش مالی درتدوین استراتژی‌های توسعه فروش بر میزان مدیریت واقعی سود

    – شناسایی تأثیر تضاد بین واحد فروش و واحد مالی بر میزان مدیریت واقعی سود

    – شناسایی تأثیر دریافت پاداش نقدی توسط واحد فروش بر میزان مدیریت واقعی سود

    – شناسایی تأثیر مدیریت واقعی سود بر میزان تعدیل رفتار مدیران فروش درمواجهه با درخواست‌های مدیریت سود در آینده

    – شناسایی تأثیر سطح مشارکت بخش مالی در تدوین استراتژی‌های توسعه فروش بر میزان تعدیل رفتار مدیران فروش در مواجهه با درخواست‌های مدیریت سود در آینده

    – شناسایی تأثیر تضاد بین واحد فروش و واحد مالی بر میزان تعدیل رفتار مدیران فروش درمواجهه با درخواست‌های مدیریت سود در آینده


    – شناسایی تأثیر دریافت پاداش نقدی توسط واحد فروش بر میزان تعدیل رفتار مدیران فروش درمواجهه با درخواست‌های مدیریت سود در آینده

    ۱-۳-۱ هدف کاربردی

    کمک به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار به منظور اتخاذ تصمیمات آگاهانه