:تعیین رابطه بین صفات شخصیت و رویکرد یادگیری با سلامت روانی و شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات مازندران

  اهداف تحقیق الف)اهداف کلی : ۱- تعیین رابطه بین صفات شخصیت و رویکرد یادگیری با سلامت روانی و شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات مازندران ب)اهداف جزئی : ۱-تعیین وضعیت سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات ۲- تعیین وضعیت شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات ۳-تعیین رابطه متغیر های صفات شخصیت با سلامت روانی دانشجویان ۴- تعیین رابطه متغیر های صفات شخصیت با شادکامی دانشجویان ۵- تعیین رابطه رویکرد یادگیری با سلامت روانی دانشجویان ۶- تعیین رابطه رویکرد یادگیری با شادکامی دانشجویان ۷-تعیین سهم هر یک از متغیر های صفات شخصیتی در پیش بینی متغیرهای سلامت روانی و شاد کامی فرضیه های تحقیق: میزان سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بالاتر از حد متوسط است. میزان شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بالاتر از حد متوسط است. بین متغیرهای صفات شخصیت با سلامت روانی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین متغیرهای صفات شخصیت با شادکامی دانشجویان رابطه وجود دارد. ۵-بین رویکرد یادگیری با سلامت روانی دانشجویان رابطه وجود دارد. ۶-بین رویکرد یادگیری با شادکامی دانشجویان رابطه وجود دارد. ۷- هر یک از متغیر های صفات شخصیتی در پیش بینی متغیرهای سلامت روانی و شاد کامی سهم متفاوتی دارند. تعاریف نظری و عملیاتی الف)تعاریف نظری صفات شخصیت : صفات شخصیت به آن دسته از گرایشهای رفتاری گفته می شود که افراد آدمی به صورت کنش و واکنش و شیوه های خاص در برخورد با دیگران از خود ابراز می دارند. بعضیها صفات معینی را در حد بالایی از خود نشان می دهند و بعضی دیگر در حدی بسیار پایین؛ اما

 اکثر افراد آدمی صفات شخصیت را در حد متوسط از خود بروز می دهند. در واقع بیان صفات از منحنی پخش فراوانی پیروی می کند. رویکرد یادگیری :عبارتست از کسب واقعیت ها، مهارت ها و مفاهیم است که از طریق تشریح، نمایش دادن و تمرینات هدایت شده به وقوع میپیوندد(شکری و همکاران، ۲۰۰۷). سلامت روان: عبارت است از سازش فرد با جهان اطرافش به حداکثر امکان به طوری که باعث شادی و برداشت مفید و موثر به طور کامل می شود (میلانی فر ، ۱۳۷۷). شادکامی:یک صفت شخصیتی فرضی مشخص ، با نشاط و سرزندگی ، مردم آمیزی ، قابلیت اعتماد و نظایر آن تعریف شده است .(علی محمدی و آذربایجانی، ۱۳۸۸) ب)تعاریف عملیاتی صفات شخصیت:عبارتست از نمره ای که آزمودنی ها در جواب به پرسشنامه شخصیتی استاندارد NEO (1985)کسب می کنند.

مطلب دیگر :




رژیم سوپ و اثر اون بر کاهش وزن 

رویکرد یادگیری:عبارتست از نمره ای که آزمودنی ها در جواب به پرسشنامه استاندارد رویکرد یادگیری  میلر و همکاران (۱۹۹۹)کسب می کنند. سلامت روانی:عبارتست از نمره ای که آزمودنی ها در جواب به پرسشنامه استاندارد سلامت روانی گلدبرگ(۱۹۸۹) scl90  میگیرند. شادکامی: عبارتست از نمره ای که آزمودنی ها در جواب به پرسشنامه استانداردآرچل وهمکاران(۱۹۹۸) با ۲۹ سوال کسب کرده اند.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد