1ـ2ـ بیان مسأله. 3
1ـ3ـ ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5
1ـ4ـ اهداف تحقیق.. 7
1ـ5ـ مدل مفهومی.. 7
1ـ5ـ1ـ مدل ارزش ویژهی برند آکر (1991) 7
1ـ5ـ2ـ مدل رضایت مشتری.. 8
1ـ5ـ3ـ مدل تصویر ذهنی از برند. 8
1ـ5ـ4ـ مدل وفاداری مشتریان. 9
1ـ5ـ5ـ مدل اعتماد مشتریان. 9
1ـ6ـ مدل عملیاتی.. 10
1ـ7ـ فرضیات تحقیق.. 10
1ـ8ـ متغیرهای تحقیق.. 11
1ـ9ـ قلمرو تحقیق.. 11
1ـ10ـ تعاریف واژهها و اصطلاحات تخصصی.. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینهی تحقیق.. 13
2ـ1ـ مقدمه. 14
2ـ2ـ وفاداری مشتری.. 14
2ـ2ـ1ـ وفاداری نگرشی در مقابل وفاداری رفتاری.. 20
2ـ2ـ2ـ برند و وفاداری به برند. 21
2ـ2ـ2ـ1ـ برند. 21
2ـ2ـ2ـ2ـ تعابیر مختلف برند. 28
2ـ2ـ2ـ3ـ ویژگیهای برند (مارک تجاری) 29
2ـ2ـ2ـ4ـ وفاداری به برند. 34
2ـ3ـ اعتماد به برند. 37
2ـ3ـ1ـ مدل اعتماد مشتریان. 38
2ـ4ـ ارزش ویژه برند. 38
2ـ5ـ تصویر ذهنی برند 47
2ـ5ـ1ـ مدل تصویر ذهنی از برند. 49
2ـ6ـ رضایت مشتری.. 50
2ـ6ـ1ـ رابطه بین رضایت و وفاداری مشتری.. 52
2ـ6ـ2ـ عوامل اثرگذار بر رابطة رضایت و وفاداری.. 56
2ـ6ـ3ـ مدل رضایت مشتری.. 60
2ـ7ـ رابطه بین متغیرها و وفاداری به برند. 61
2ـ7ـ1ـ رابطه بین رضایت از برند و وفاداری به برند. 61
2ـ7ـ2ـ رابطه بین تصویر ذهنی برند و وفاداری به برند: 61
2ـ7ـ3ـ رابطه بین اعتماد به برند و وفاداری به برند. 62
2ـ7ـ4ـ رابطه بین ارزش ویژه برند و وفاداری به برند. 63
2ـ8ـ پیشینهی تحقیق.. 65
2ـ8ـ1ـ تحقیقات داخلی.. 65
2ـ8ـ2ـ تحقیقات خارجی.. 70
2ـ9ـ معرفی بانک پارسیان. 76
2ـ10ـ جمع بندی.. 79
فصل سوم: روش تحقیق.. 80
3ـ1ـ مقدمه. 81
3ـ2ـ روش تحقیق.. 81
3ـ3ـ جامعه و نمونهی آماری.. 83
3ـ4ـ روش و ابزار گردآوری دادهها 84
3ـ5ـ تعیین پایایی و روایی پرسشنامه. 85
3ـ5ـ1ـ تعیین پایایی.. 86
3ـ5ـ2ـ تعیین روایی.. 87
3ـ6ـ روشهای تجزیه و تحلیل.. 88
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 89
این مطلب را هم بخوانید :
4ـ1ـ مقدمه. 90
4ـ2ـ تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی.. 91
4ـ2ـ1ـ توصیف اطلاعات مشخصات فردی پاسخگویان. 91
4ـ2ـ2ـ توصیف اطلاعات مربوط به متغیرهای فرضیات تحقیق.. 95
4ـ3ـ تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار استنباطی.. 100
4ـ3ـ1ـ آزمون نرمال بودن. 100
4ـ3ـ2ـ آزمون فرضیه های پژوهش… 101
4ـ5ـ اولویتبندی ابعاد متغیرهای تحقیق.. 119
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات.. 121
5ـ1ـ مقدمه. 122
5ـ2ـ بیان خلاصهای از اطلاعات زمینهای.. 123
5ـ3ـ بحث در نتایج آمار توصیفی تحقیق.. 124
5ـ4ـ بحث بر یافتهها 124
5ـ5ـ پیشنهادات پژوهش… 129
5ـ5ـ1ـ پیشنهادات بر اساس فرضیههای تحقیق.. 129
5ـ5ـ2ـپیشنهاداتی برای محققین آتی.. 131
5ـ6ـ محدودیتها 132
منابع. 133
پیوست.. 142
فهرست جداول
جدول2ـ1: تعاریف مختلف برند (منبع: ساختهی محقق) 28
جدول2ـ2: ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه صاحب نظران مختلف (منبع: ساختهی محقق) 35
جدول3ـ1: سوالات پرسشنامه به تفکیک ابعاد. 85
جدول3ـ2: سوالات پرسشنامه به تفکیک ابعاد. 87
جدول4ـ1: آمار توصیفی سن پاسخدهندگان. 91
جدول 4ـ2: جنسیت پاسخدهندگان. 92
جدول 4ـ3: وضعیت تأهل پاسخدهندگان. 93
جدول4ـ4: توزیع فراوانی تحصیلات پاسخدهندگان. 94
جدول4ـ5: توزیع فراوانی رضایت مشتریان. 95
جدول4ـ6: توزیع فراوانی تصویر ذهنی برند. 96
جدول4ـ7: جدول فراوانی متغیر اعتماد به برند. 97
جدول4ـ8: جدول فراوانی ارزش ویژهی برند. 98
جدول4ـ9: جدول فراوانی وفاداری.. 99
جدول4ـ10: آزمون نرمال بودن. 100
جدول4ـ11: نتیجه آزمون دوربین واتسون. 102
جدول4ـ12: مقادیر پیشفرض رگرسیون. 102
جدول4ـ13: خلاصه مدل رگرسیونی ارزش ویژه برند و تصویر ذهنی برند. 104
جدول4ـ14: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژهی برند و تصویر ذهنی برند. 105
جدول4ـ15: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژهی برند و تصویر ذهنی برند. 105
جدول4ـ16: خلاصه مدل متغیرهای ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان. 106
جدول4ـ17: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان. 107
جدول4ـ18: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان. 107
جدول4ـ19: خلاصه مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و اعتماد به برند. 109
جدول4ـ20: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و اعتماد به برند. 110
جدول4ـ21: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و اعتماد به برند. 110
جدول4ـ22: خلاصه مدل رگرسیونی متغیرهای رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان. 111
جدول4ـ23: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان. 112
جدول4ـ24: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان. 112
جدول4ـ25: خلاصه مدل رگرسیونی متغیرهای اعتماد به برند و وفاداری مشتریان. 113
جدول4ـ26: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای اعتماد به برند و وفاداری مشتریان. 114
جدول4ـ27: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای اعتماد به برند و وفاداری مشتریان. 114
جدول4ـ28: خلاصه مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و وفاداری مشتریان. 115
جدول4ـ29: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و وفاداری مشتریان. 115
جدول4ـ30: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و وفاداری مشتریان. 116
جدول4ـ31: خلاصه مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان. 117
جدول4ـ32: آنالیز واریانس مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان. 118
جدول4ـ33: ضرایب مدل رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان. 118
جدول4ـ34: آمار توصیفی آزمون فریدمن برای متغیرهای مورد مطالعه. 120
جدول 4ـ35: آزمون فریدمن برای بررسی یکسان بودن اولویت متغیرهای تحقیق.. 120
فهرست اشکال و نمودارها
شکل1ـ1: مدل ارزش ویژهی برند (منبع: آکر، 1991) 7
شکل1ـ2: ابعاد رضایت مشتری (منبع: سودرلند1998) 8
شکل1ـ3: تصویر ذهنی از برند (منبع: استیفن و همکاران، 2007) 8
شکل1ـ4: مؤلفههای وفاداری مشتریان (منبع: ماندهاچیتارا و پولثونگ، 2011) 9
شکل1ـ5: مدل اعتماد مشتریان (منبع: جانسون و گریسون، 2000) 9
شکل1ـ6: مدل عملیاتی تحقیق (منبع: ساختهی محقق) 10
شکل2ـ1: مدل اعتماد مشتریان (منبع: جانسون و گریسون، 2000) 38
شکل2ـ2: ابعاد ارزش ویژه برند (آکر، 1992) 39
شکل2ـ3: تصویر ذهنی از برند (منبع: استیفن و همکاران، 2007) 49
شکل2ـ4: رابطة رضایت و رفتار خرید (منبع: دیویس و همکاران، 2007) 53
شکل2ـ5: شش حالت رابطة بین رضایت و وفاداری (منبع: کاتلر و آرمسترانگ،1380) 54
شکل2ـ6: رابطه بین رضایت و وفادار (منبع: کتالر و آرمسترانگ، 1380) 55
شکل2ـ7: رابطة بین رضایتمندی و وفاداری مشتری از دیدگاه ساسر و همکارانش… 55
شکل2ـ8: مدل کلی رابطه رضایت کلی، رضایت از معامله ویژه و وفاداری نگرشی.. 57
شکل2ـ9: مدل رابطه جزئی رضایت از معامله ویزه، رضایت کلی، وفاداری نگرشی.. 57
شکل2ـ10: مدل رابطه تعدیل شده رضایت از معامله ویژه رضایت کلی، وفاداری نگرشی.. 57
شکل2ـ11: اثر سازگاری و رابطة رضایت ـ وفاداری (منبع: آئوه و جانسون، 2005) 58
شکل2ـ12: ابعاد رضایت مشتری (منبع: سودرلند1998) 60
شکل2ـ13: مدل مفهومی تحقیق. (منبع: ساهین و دیگران، 2011) 61
شکل2ـ14: ارزیابی وفاداری از دو بُعد نگرشی و رفتاری (منبع: راسلبنت و همکاران، 2007) 73
شکل2ـ15: چارچوب وفاداری (منبع: هریس و گود، 2004) 74
نمودار4ـ1: نمودار بافت نگار سن پاسخدهندگان. 91
نمودار4ـ2: نمودار ستونی جنسیت پاسخدهندگان. 92
نمودار4ـ3: وضعیت تأهل پاسخدهندگان. 93
نمودار4ـ4: تحصیلات پاسخدهندگان. 94
نمودار4ـ5: توزیع فراوانی پاسخِ پاسخدهندگان به متغیر رضایت مشتریان. 95
نمودار4ـ6: توزیع فراوانی پاسخِ پاسخدهندگان به متغیر تصویر ذهنی برند. 96
نمودار4ـ7: نمودار توزیع فراوانی متغیر اعتماد به برند. 97
نمودار4ـ8: نمودار ستونی فراوانی ارزش ویژهی برند. 98
نمودار4ـ9: نمودار ستونی وفاداری.. 99
نمودار4ـ10: توزیع خطاهای مدل رگرسیونی.. 101
نمودار4ـ11: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژهی برند و تصویر ذهنی برند. 104
نمودار4ـ12: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان. 106
نمودار4ـ13: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای ارزش ویژه برند و اعتماد به برند. 109
نمودار4ـ14: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان. 111
نمودار4ـ15: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای اعتماد به برند و وفاداری مشتریان. 113
نمودار4ـ16: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و وفاداری مشتریان. 115
نمودار4ـ17: نمودار پراکنش و خط رگرسیونی متغیرهای تصویر ذهنی برند و رضایت مشتریان. 117
پدیدهها متأثر از عوامل مختلف هستند و اهمیت این امر در علم بازاریابی دوچندان است. این مهم در مطالعات متعددی مد نظر قرار گرفته است. این تحقیق به منظور بررسی تأثیر رضایت مشتری، اعتماد، ارزش ویژه و تصویر ذهنی برند بر وفاداری به برند مشتریان در شعب بانک پارسیان استان تهران انجام شده است. مطالعهی حاضر به لحاظ هدفی که دارد، یک مطالعهی کاملاً کاربردی است. همچنین به لحاظ ماهیت و روش نیز در زمرهی تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی جای میگیرد و به دلیل اینکه تأثیر متغیرهای مستقل بر وابسته را آزمون میکند، یک تحقیق علّی میباشد. جامعهی آماری این تحقیق کل مشتریان شعب بانک پارسیان استان تهران بودهاند که به روش تصادفی ساده نمونهای به تعداد 279 عضو از میان آنها برگزیده شد. ابزار گردآوری دادههای این تحقیق پرسشنامههای استاندارد و محقق ساخته بوده است که در فرآیند اجرای تحقیق روایی و پایایی آنها آزمون شده و به اثبات رسیده است. به منظور آزمون فرضیات این تحقیق، از مدل رگرسیون خطی ساده استفاده شد. یافتهها حاکی از وجود تأثیر معنادار رضایت مشتری، اعتماد، ارزش ویژه و تصویر ذهنی برند بر وفاداری به برند مشتریان میباشد.
واژه های کلیدی: رضایت مشتری، اعتماد، ارزش ویژه برند، تصویر ذهنی برند، وفاداری به برند مشتریان.
|
حوزه رفتار مصرفکننده به مانند دریایی است که هر کس میتواند فقط بخشی از آن را بشناسد، رفتار مصرفکننده تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی شکل میگیرد و با توجه به اینکه مصرفکنندگان در محیطی پویا و دائما در حال تغییر فعالیت میکنند؛ و محصولات و خدمات مصرفی دائماَ در حال تغییر و تحول میباشند به منظور شناخت این جریان دائمی و ایجاد یک آمیخته بازاریابی مناسب برای یک بازار تعریف شده، مدیران بازاریابی باید شناخت دقیقی از رفتار مصرفکننده داشته باشند. (ابراهیمی و همکاران،1384). به عقیده آقای مک دانیل رفتار مصرفکننده به تشریح چگونگی تصمیم خرید مصرفکنندگان و نحوه استفاده از کالا یا خدمت خریداری شده، میپردازد. مطالعه رفتار مصرفکننده همچنین شامل تجزیه و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری خرید و استفاده از محصول میباشد (مکدانیل[1]، 1998). همچنین با مطالعه عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، تولیدکنندگان در مییابند که چگونه میتوانند درباره محصولات مصرفی که دائماً در حال تغییر و تحول میباشد، با دست گذاشتن بر روی ابعادی که از نظر مشتریان دارای اهمیت بیشتری است، در جذب مشتریان و ایجاد مشتریان وفادار، به موفقیت بیشتری دست یابند. (رابینز، 1378). بازاریابان باید خواستهها، نیازها، ادراک و رفتار خرید مشتریان را مورد مطالعه قرار دهند تا با کمک آن بتوانند در خصوص رقابت در توسعه سهم بازار، توسعه محصول جدید، تغییرات قیمت، تغییرات ویژگیهای محصول، تبلیغات و تغییر کانالهای توزیع تصمیم بگیرند (محمدیان،1390). مصرفکنند برای درک بهتر اینکه چرا و چگونه افراد خودشان را در رفتارهای مطمئن درگیر میکنند و از عادتهای رفتاری پرمخاطره خودداری میکنند، تا به امروز مدلهای رفتاری گوناگونی مطرح شدهاست. تمایلات رفتاری به عنوان عوامل کلیدی در بسیاری از مدلها در نظر گرفته شدهاست (شیسران و آبراهام[2]، 2003). علاوه بر این، در حال حاضر تبدیل کردن (برگرداندن) تمایلات به تصمیم در انتخاب یک برند خاص، به عنوان یک چالش اصلی در امر تحقیق رفتار مصرفکننده در نظر گرفته شدهاست (اسنیهولتا[3] و همکاران، 2005). در این تحقیق رابطه بین رضایت مشتری، اعتماد به برند، ارزش ویژه برند و تصویر ذهنی برند بر وفاداری به برند مورد بررسی قرار میگیرد.
بازاریابی همانطور که کاتلر بیان کرده، عبارت است از فرآیندی اجتماعی و مدیریتی که افراد یا گروهها بهوسیله آن، آنچه را که نیاز دارند و میخواهند از طریق خلق و تبادل محصول با دیگران به دست
1-7 فرضیه های تحقیق.. 8
1-8 قلمرو تحقیق.. 8
1-9 تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی.. 9
فصل دوم.. 12
مقدمه.. 12
2-1 هوش عاطفی.. 12
2-2 تاریخچه.. 14
2- 3 ابعاد هوش عاطفی.. 15
2-4 اهمیت هوش عاطفی.. 16
2-5 آموزش هوش عاطفی.. 17
2-6 دیدگاه مایر-سالوی در آموزش هوش عاطفی.. 17
2-7 هوش عاطفی و هوش عقلی.. 18
2-8 مقایسه هوش عاطفی و هوش عقلی.. 19
2-9 هوش عاطفی و شناخت احساسات خود.. 20
2-10 هوش عاطفی و کنترل احساسات.. 20
2-11 هوش عاطفی و شناخت احساسات دیگران.. 21
2-13 نقش هوش عاطفی در سازمانها.. 21
2-14 هوش عاطفی و رهبری.. 23
2-15 هوش عاطفی و مدیریت بازار.. 24
2-16 تئوری هوش عاطفی.. 26
2-17 ویژگی افرادی که هوش عاطفی بالا دارند.. 28
2-18 تاثیرات هوش عاطفی بر توانایی های فرد.. 29
2-19 در حال حاضر هوش عاطفی چگونه اندازه گیری می شود؟.. 30
2-20 اهمیت پرورش هوش عاطفی در منابع انسانی 30
2-21 مدلهای هوش عاطفی 31
2-22 تعریف عملکرد 33
2-23 ارزیابی عملکرد 33
2 -24 ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 34
2-25 تعریف ارزیابی عملکرد 34
تعاریفی از عملکرد و ارزیابی عملکرد 35
2-26مدلهای ارزیابی عملکرد 36
2-27مدل نتایج و تعیین کننده های عملکرد 36
2-28 پیشینه تحقیق 38
2-28-1 مطالعات انجام شده در داخل کشور 38
2-28-2 مطالعات انجام شده در خارج کشور 40
فصل سوم 45
3-1 مقدمه 46
3-2 روش تحقیق 46
3-3 جامعه آماری 46
3-4 حجم نمونه 47
3-5 تعیین حجم نمونه 48
3-6 ابزارها و روشهای جمع آوری اطلاعات 48
3-7 ربط سوالات با متغیرهای تحقیق 49
3-8 روایی 49
3-9 پایایی 50
3-10 روش های آماری تجزیه وتحلیل داده ها 50
4ـ1 مقدمه 53
4-2 تجزیه و تحلیل پرسشنامه، مشخصات فردی 54
4-3:آماری توصیفی سئوالات مطرح شده در هر یک از پرسشنامه ها 61
4-4آزمون کلموگروف-اسمیرنوف جهت تشخیص نرمال بودن(پارامتری بودن) توزیع داده ها 65
4-5اثبات فرضیه های پژوهش 66
فصل پنجم 71
5-1 مقدمه 72
5-2 مروری بر آمار توصیفی 72
5-3 تحلیل نتایج 73
5-3-1 فرضیه اصلی تحقیق 73
این مطلب را هم بخوانید :
5-3-2 فرضیه های فرعی تحقیق 73
5-3-2-1 فرضیه فرعی شماره یک 73
5-3-2-2 فرضیه فرعی شماره دو 74
5-3-2-3 فرضیه فرعی شماره سه 74
5-3-2-4 فرضیه فرعی شماره چهار 74
5-3-2-5 فرضیه فرعی شماره پنج 75
5 – 4 پیشنهادات 76
5-5 پیشنهادات به مدیران سازمان ها 76
5-6 پیشنهادات برای پژوهش های آتی 78
5 – 7 محدودیت ها تحقیق 78
منابع و مأخذ 117
منابع ومآخذ فارسی 118
منابع ومآخذ لاتین 120
کلیات تحقیق
از جمله مسائلی که مدیران و رهبران به آن توجه می کنند، ارتباطات و تعاملات صحیح با مشتریان و عرضه کنندگان و کارکنان سازمان است که جزو نیروهای رقابتی نیز محسوب می شوند.مدیران یا رهبران می دانند که آنچه باعث تقویت عملکرد می شود،مهارت مدیران بر خویشتن و درک متقابل دیگران می باشد که امروزه یکی از نکات کلیدی سازمانها در حوزه رفتار سازمانی محسوب می شود.مدیریت بر خود و درک متقابل دیگران از طریق هوش عاطفی حاصل می گردد و به عبارت دیگر هوش عاطفی باعث تقویت ارتباطات، اثربخشی و مدیریت بر خود و درک متقابل دیگران می شود.
در سال1990 دو تن از استادان دانشگاههای امریکا به نام های جان مایر و پیتر سالووی بر اساس تحقیقات خودشان مقاله ای در زمینه هوش عاطفی به چاپ رسانیدند.آنها برای اثبات هوش عاطفی به عنوان هوش حقیقی به دنبال آزمون های جامع و فراگیر رفتند.هدف آنها این بود که آزمونی ایجاد کنند تا توانمندیهای افراد را در زمینه هیجانات و عواطف به شکل علمی اندازهگیری کنند.
به دنبال آنها دانیل گولمن، از تحقیقات آنها و هوش مضاعف هاروارد گاردنر برای تحقیقات خود استفاده کرد.گولمن از بین هفت هوشی که گاردنر بیان کرده بود که آنها عبارتند از:1)زبان شناختی 2)منطقی 3)موزیکال 4)جنبشی 5)فضایی/بصری 6)هوش درون فردی 7)هوش میان فردی بودند، از هوش درون فردی به مفهومی به نام فراحالتی رسید که طبق تعریف گولمن یعنی اگاهی از عواطف خودمان.او با این مفهوم مدل مایر و سالووی را تعدیل کرد.او هوش عاطفی را به دو مولفه یعنی شایستگی های فردی و اجتماعی تقسیم کرد.که به طور مختصر آن شایستگی ها به اقلامی چون خودآگاهی و خود تنظیمی و خودانگیزشی و همدلی یا آگاهی اجتماعی و مهارت های اجتماعی تقسیم شده است.(خان محمدی، هادی، 1387)
هوش عاطفی مجموعه ای از خصوصیات شخصیتی است که در سرنوشت و سبک زندگی فرد موثر است.این خصوصیات شخصیتی باعث می شود که فرد از شیوه های مناسب برای گذران زندگی و مراحل آن استفاده می کند.این افراد رضایت از زندگی بیشتری دارند،شاداب تر هستند،ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار می کنند و قدرت سازش بیشتری با مشکلات عاطفی و هیجانی دارند.از زندگی عاطفی غنی و سرشاری برخوردار هستند.دلسوز و پرملاحظه هستند.مسئولیت پذیری بیشتری دارند.در مورد خود برداشت و نگرش مثبتی دارند.با خود راحت هستند و بیشتر از افراد دیگر پذیرای تجارب احساسی و هیجانی هستند.
مدیریت به صورتی اجتناب ناپذیر با عوامل انسانی سروکار دارد.چه در محیط داخل سازمان که سلول اصلی تشکیل دهنده واحدها افراد می باشند چه در محیط خارج از سازمان که مدیریت با عوامل متعدد انسانی سروکار دارد.
هوش عاطفی به عنوان توانایی درک احساسات و نیاز دیگران کمک بسیار کار سازیست،در جهت هدایت دیگران و در راهی که منتهی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی و رضایت افراد و جامعه می شود اما توجهات به آن در حد تئوریک بوده است.
هوش عاطفی بیانگر آن است که در روابط اجتماعی و روانی و عاطفی در شرایط خاص چه عملی نامناسب است. یعنی این که فرد بتواند در شرایط مختلف امید را در خود همیشه زنده نگه دارد، با دیگران همدلی نماید، احساسات دیگران را بشنود برای بدست آوردناداش بزرگتر، پاداش های کوچکتر را نادیده بگیرد ، نگذارد نگرانی قدرت استدلال و تفکر او را مختل نماید. برابر مشکلات پایداری نماید و در همه حال انگیزه خود را حفظ نماید.هوش عاطفی نوعی استعداد عاطفی است که تعین می کند از مهارت خود چگونه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و حتی کمک می کند فرد در سازمان در مسیری درست به کار گرفته شود.(شفقی زاده ، امیرحسین، 1387،2 ) اما متاسفانه علیرغم اثبات تاثیرات مثبت آن در سازمان مدیران سازمان ها کمتر به مساله هوش عاطفی پرداخته اندو برای سنجش و تقویت آن در کارکنان و تثبیت آن در سازمانها عملا کار اندکی صورت گرفته است. ما در این پایان نامه به این سوال بر میخوریم که، آیا هوش عاطفی بر عملکرد کارکنان در ادارات برق شهر همدان تاثیر دارد؟
بعضی از صاحب نظران بر این نظر هستند که امروزه هوش عاطفی بهسرعت مورد توجه شرکتها و سازمانها قرار گرفته است و اهمیت آن از توانایی های شناختی و دانشهای تکنیکی بیشتر شده است. و دلیل این امر آن است که،مدیران دریافته اند که از این طریق پیوستگی درونی و تعادل شخصی و سازمانی افزایش پیدا خواهد کرد.همانطور که می دانیم سازمانها مجموعهای از گروه ها هستند که تعاملات موفق آمیز گروه ها به انعطاف پذیری سازمانی و انطباق پذیری و اعمال تغییرات در سازمان کمک می کند.بنابراین سازمانها برای اینکه اثربخشی سازمان را بالا ببرند از مهارت هایی که مبتنی بر عواطف می باشند استفاده می کنند.علت این است که سازمان برای اینکه به توانمندی برسد باید یکسری از متغیرها را مورد توجه قرار دهد که بعضی از این متغیرها از کنترل ما خارج هستند و با تجزیه و تحلیل این متغیرها نمی توان آینده سازمان راپیش بینی کرد. بنابراین سازمان می تواند از مهارت های عاطفی در این زمینه کمک بگیرد تا برنامه هایی برای توسعه کارمندان طرح ریزی کند و عملکرد افراد و در نتیجه اثر بخشی سازمان را بالا ببرد.البته هوش عاطفی باتاثیر بر زمینه هایی چون بکارگیری و حفظ و نگهداری کارکنان، توسعه و به سازی افراد مستعد و نیز در گزینش افراد برای احراز شغل و ارتغای شغلی آنان و غیره، به اثربخشی سازمان کمک می کند.
علاوه بر اینها هوش عاطفی در کارا بودن سازمان نقش بسیار بسزایی دارد زیرا نتایج حاصل از پژوهش های انجام شده پیرامون هوش عاطفی و کارایی مدیریت نشان می دهد که در بین معیارهای هوش عاطفی معیار مهارت های اجتماعی در بروز کارایی نقش یسزایی دارد.بنابراین توصیه می شود که سازمانها برای اینکه هوش عاطفی مدیران خود را بالا ببرند شش روش پیشنهاد ویزینگر را مورد استفاده
تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها 24
مسافر (Traveler) 25
صنعت سفر (travel industry) 25
صنعت سفر (Travel advisory) 26
مسیر (Trail) 26
Tourist enclave. 26
گردشگر (Tourist) 27
بخش گردشگری (Tourism sector) 27
اثر گردشگری (Tourism impact) 28
مخارج گردشگری (Tourism expenditure) 28
مقاصد گردشگری (Tourism destinations) 28
اقامتگاه گردشگری (Tourism accommodation) 28
شاخص فعالیت گردشگری (Tourism activity index) 29
تعاریف اکوتوریسم. 29
فصل سوم. 31
ساختار شهری.. 32
شهرداری.. 33
سازمانها 33
نامشناسی.. 34
تاریخ.. 35
پیش از اسلام. 35
دوره آریاییها 35
آتشکده نوشیجان. 36
پس از اسلام. 37
علل شکل گیری شهر. 37
زیرساختهای اولیه. 38
دوره قاجار. 39
استان پنجم. 41
جغرافیا 42
موقعیت جغرافیایی.. 42
زمینشناسی.. 43
گویش… 44
دین.. 45
ترابری.. 45
راهآهن.. 45
فرودگاه ولی عصر. 46
آموزش… 46
مراکز آموزش عالی.. 46
گردشگری.. 47
موزهها7/6/94. 47
موزه مردمشناسی.. 48
هتلها 48
سینما 49
موسیقی.. 49
کتابخانه. 49
جاذبهها 50
رهآورد. 54
منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر. 57
بررسی شرایط جغرافیایی.. Error! Bookmark not defined.
محدوده منطقه: 69
تضاد مهم منطقه. 79
دیده خشکسالی طی سالهای اخیر. 80
وجود عشایر در منطقه. 80
تجهیزات و امکانات.. 81
تعریف اکوتوریسم و اهمیت آن. 83
۱ ـ درختان دیر زیست… 85
این مطلب را هم بخوانید :
۳ – بازدید از فعالیت های کشاورزی.. 89
فصل پنجم. 92
پیشنهادات و راه کارها 95
حمایت از طبیعت… 96
کاهش آلودگی هوا 97
حفظ حیات وحش… 99
توصیه هایی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست: 99
پانویس… 103
پی نوشت ها 105
پانویس… 106
پاورقی.. 116
منابع. 118
در ذهن بسیاری از ما بومگردشگری یا اکوتوریسم، جمعآوری خوراک یک سفر دوروزه در کولهپشتی و رفتن به دل طبیعت است. هر چند که تعریف خلاف واقعی نیست اما تعاریف اکوتوریسم در مقیاس استاندارد و جهانی از آنچه ما در ذهن داریم کمی گستردهتر است. این موضوع به این دلیل مهم است که سایر کشورها در همین قالبها و اصول تعریفشده درآمد هنگفتی به دست میآورند و ایران نیز بر همین اساس، جزو کشورهای دارای ظرفیت بالا شناخته شده است.
مَلایر شهری در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است. ملایر از ترکیب دو واژه «مال» و «آیر» تشکیل شده که به معنی سرزمین آتش یا سرزمین آریاییها است. قدمت سکونت در محل کنونی ملایر به تمدن ایلام بازمیگردد. پس از ایلامیها، مادها در ملایر ساکن شدند. مردم ملایر به گویش ملایری تکلم میکنند. شهرداری ملایر در سال ۱۳۱۷ تاسیس و این شهرداری هم اکنون دو منطقه دارد. فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در این شهر قرار دارد.
ملایر دارای ۳ میلیون و ۱۱۴ هزار متر مربع پارک است که شامل ۴۰ پارک شهری، ۴ پارک جنگی و یک پارک قدیمی به نام پارک سیفیه است. سرانه فضای سبز در ملایر بیش از ۱۹ متر مربع است. از جمله آثار دیدنی در ملایر میتوان به شهر زیرزمینی دوره اشکانیان، پروژه مینی ورد، بام ملایر و دریاچه کوثر اشاره کرد.
ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای معتدل است. وجود روستاها و زمینهای وسیع کشاورزی و باغهای حاصل خیز انگور و فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر با سه مرکز استانهای همدان، مرکزی و لرستان و قرارگیری بر سر راههای مواصلاتی اصلی، همچنین گستردگی صعنت مبلمان و منبت در توسعه ملایر موثر بودهاند.
هم اکنون این شهر دارای ۱۰ مرکز آموزش عالی است. صنایع و کارخانههای فعال در ملایر در زمینه صنایع چوب و مبلمان میباشد. از رهآوردهای ملایر میتوان به فرش، خشکبار و عسل اشاره کرد.
ملایر از شمال به شهرستانهای همدان و تویسرکان، از غرب به نهاوند در استان همدان، از جنوب به شهرستان بروجرد در استان لرستان و از شرق به شهرستان شازند در استان مرکزی محدود است.ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای معتدل است. این شهر در ناحیهای کوهستانی قرار گرفته که از دره و کوه پایههای زاگرس تشکیل شدهاست.
ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای معتدل است. این شهر در ناحیهای کوهستانی قرار گرفته که از دره و کوه پایههای زاگرس تشکیل شدهاست.
بنا بر آثار به جای مانده در همدان کنونی و گفتههای هرودوت تاریخنگار یونانی، شهر هگمتانه یا اکباتان – همدان کنونی- پایتخت کشور ماد بودهاست. بر این اساس ملایر و نواحی نزدیک به این شهر از اهمیت خاصی برخوردار بودهاند
عنوان شماره صفحه
مقدمه.. 1
تعریف مساله.. 1
سوالات تحقیق.. 1
سابقه و پیشینه تحقیق.. 2
ضرورت انجام تحقیق.. 2
فرضیه های تحقیق.. 2
هدف و کاربردهای مورد انتظار از انجام تحقیق.. 3
جنبه جدید و نو آوری طرح.. 4
فصل اول: کلیات.. 5
مبحث اول: مفاهیم.. 6
گفتار اول: مفاهیم اصلی:.. 6
الف) حقوقی:.. 6
ب) جرم شناسی:.. 7
ج) زور گیری:.. 9
د) مطالعه ی موردی:.. 13
گفتار دوم: مفاهیم مرتبط.. 17
الف) سرقت مقرون به آزار یا تهدید:.. 17
ب) محاربه:.. 21
ج) اخاذی:.. 28
مبحث دوم: تاریخچه:.. 30
مبحث سوم: مبانی زور گیری:.. 33
گفتاراول: مبانی حقوقی:.. 33
گفتاردوم: مبانی جرم شناختی:.. 35
الف) علل و عوامل (مرتبط با، دخیل در) زورگیری:.. 35
1) عوامل مربوط به مجرم:.. 41
2)عوامل مربوط به قربانی:.. 43
3) عوامل مربوط به مکان «locations»:.. 44
4)عوامل مربوط به زمان های خاص «routines»:.. 46
ب) تدابیری پیشگیری از زورگیری:.. 48
1) پیشگیری کیفری:.. 48
2)پیشگیری غیر کیفری از زورگیری:.. 51
2-1) پیشگیری رشد مدار از زورگیری:.. 51
2-2) پیشگیری اجتماعی:.. 54
2-3) پیشگیری وضعی:.. 58
فصل دوم: بررسی حقوقی زورگیری.. 69
مبحث اول: عنصر قانونی:.. 70
مبحث دوم: عنصرمادی:.. 71
مبحث سوم: عنصر روانی:.. 72
مبحث چهارم: شروع به ارتکاب زورگیری.. 73
مبحث پنجم: همکاری در ارتکاب زورگیری:.. 77
گفتار اول: شرکت در ارتکاب زورگیری:.. 77
گفتار دوم: معاونت در زورگیری:.. 80
مبحث ششم: مجازات زورگیری.. 81
گفتار اول: اجرای حدمحاربه:.. 81
گفتار دوم: مجازات تغریری:.. 83
فصل سوم : مطالعه موردی زودگیری.. 85
مبحث اول: تحلیل آماری مربوط به تأهل :.. 87
مبحث دوم: تحلیل آماری مربوط به سابقه کیفری :.. 88
مبحث سوم: تحلیل آماری مربوط به اعتیاد :.. 90
مبحث چهارم: تحلیل آماری مربوط به وضعیت اشتغال :.. 91
مبحث پنجم: تحلیل آماری مربوط به تحصیلات :.. 93
مبحث ششم:تحلیل آماری مربوط به سن بزهکارن :.. 94
مبحث هفتم :تحلیل آماری مربوط به جنس بزه دیده :.. 96
مبحث هشتم :تحلیل آماری مربوط به مقاومت در برابر بزه :.. 97
مبحث نهم: تحلیل آماری مربوط به آسیب از بزه :.. 99
این مطلب را هم بخوانید :
مبحث دهم: تحلیل آماری مربوط به سن بزه دیده :.. 100
مبحث یازدهم: تحلیل آماری مربوط به زمان بزه :.. 101
مبحث دوازدهم:تحلیل آماری مربوط به مکان بزه :.. 103
مبحث سیزدهم:تحلیل آماری در مورد سلاح مورد استفاده :.. 104
نتیجهگیری.. 107
پیشنهادات.. 110
فهرست منابع:.. 112
مقدمه
تعریف مساله
تعریف اصطلاحات:.. 13
تعریف مفهومی پرخاشگری.. 13
علل وعوامل ایجاد پرخاشگری :.. 13
عوامل بیرونی ومحیطی :.. 13
تعریف سنجشی پرخاشگری :.. 13
تعریف مفهومی عزت نفس :.. 13
فصل دوم.. 15
مقــدمـه.. 16
تعاریف پرخاشگری.. 17
انواع پرخاشگری.. 19
معتقدان به ذاتی بودن پرخاشگری :.. 20
جمع بندی دو نقطه نظر ارائه شده.. 21
نظریه های پرخاشگری :.. 21
دیدگاه روان شناختی ورفتارشناسی طبیعی.. 22
از رفتارنگری تا نو رفتار نگری.. 25
انواع اختلالات پرخاشگری.. 29
عوامل موثر بر پرخاشگری.. 30
عوامل زیست شناختی :.. 31
مواد شیمیایی :.. 31
راه های درمان پرخاشگری.. 32
تفاوت های جنسی پرخاشگری.. 33
تعاریف (عزت نفس ):.. 35
منشاء عزت نفس:.. 37
نظریه مختلف در مورد عزت نفس.. 38
ابعاد عزت نفس.. 39
انواع عزت نفس.. 40
استفاده از مکانیسم های دفاعی در عزت نفس.. 41
عوامل موثر بر عزت نفس.. 43
پیشینه تحقیق :.. 44
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.. 45
فصل سوم.. 46
مقدمه.. 47
روش تحقیق :.. 47
جامعه آماری.. 47
حجم نمونه.. 47
روش نمونه برداری.. 48
روش وابزار پژوهش.. 48
الف: ابزار.. 48
پرسشنامه پرخاشگری باس وپری.. 49
ابزار گردآوری ( ابزار جمع آوری اطلا عات).. 50
1- استفاده از اطلاعات و مدارک موجود.. 51
2- مشاهده.. 51
3- مصاحبه.. 52
4- پرسشنامه.. 53
طبقه بندی بر اساس ماهیت پرسشنامه :.. 54
الف) پرسشنامه عزت نفس پایایی کوپراسمیت.. 55
پرسش نامه پرخاشگری AGQ:.. 58
پایایی وروایی.. 58
روش جمع آوری.. 62
یافته های پژوهش.. 62
روش آماری.. 62
روش اجرا.. 63
فصل چهارم.. 64
فصل پنجم.. 66
مقدمه.. 67
نتیجه گیری وبحث.. 67
این مطلب را هم بخوانید :
محدودیت های پژوهش.. 68
پیشنهادات.. 69
منابع.. 70
چکیده
پژوهش حاضر به موضوع ، عزت نفس و پرخاشگری در دانشجویان می پردازد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ، عزت نفس و پرخاشگری و مقایسه آن دردانشجویان دختر و پسر صورت گرفت. 140دانشجو (85 پسر و 85 دختر) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. پرسشنامه های شخصیت خودشیفته (NPI-16) عزت نفس و پرخاشگری بر روی نمونه اجرا گردید. به منظور تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمونT مستقل استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که بین عزت نفس و پرخاشگری رابطه معکوس معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که عزت نفس پایین بیشترین سهم را در پیش بینی پرخاشگری دردانشجویان بر عهده دارد. یافته های این پژوهش نشان داد که هیچ گونه تفاوت جنسی در ویژگی های و عزت نفس در بین دانشجویان وجود ندارد و تفاوت جنسی در ابعاد پرخاشگری در دانشجویان فقط در بعد پرخاشگری فیزیکی مشاهده گردید. نتایج این پژوهش می تواند از جهت نظری و بالینی در فهم بهتر ارتباط بین ، عزت نفس و پرخاشگری در بین دانشجویان سودمند باشد.
کلید واژه: عزت نفس، پرخاشگری، دانشجویان
فصل اول
مقدمه و معرفی