2-7-2- وظایف والدینی و دلزدگی زناشوئی…………………………………………………………………………….. 26 2-7-3- دلزدگی زناشویی و طول مدت ازدواج…………………………………………………………………………. 27 2-8- تفاوت روند طبیعی زندگی مشترک و دلزدگی زناشوئی………………………………………………………. 28 2-8-1- راه های جلوگیری از دلزدگی زناشوئی………………………………………………………………………… 29 2-9-...
چکیده در این رساله به بررسی رابطهی بین وضعیت سلامت عمومی و شیوه های فرزند پروری جانبازان با وضعیت تحصیلی فرزندان آنها در استان اصفهان پرداخته شده است. جامعه مورد بررسی فرزندان جانبازان تحت پوشش ستاد شاهد آموزش و استان اصفهان است که بدین منظور نمونه ای به حجم 141 نفر از بین دانش آموزان پسر و دختر مقاطع ابتدایی،...
چکیده: همه مردم مشکلات و عوامل استرس زا را در زندگی شان تجربه می کنند و بایستی مکانیزم هایی برای مقابله با این دشواری ها پیدا کنند. این عوامل استرس زا در دامنه ای از هر روز، در حد معمول و یا خیلی شدید همچون بیکاری و بیماری قرار می گیرد. این که مردم چگونه با استرس مقابله می کنند از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. حتی...
نظریات در حیطه کودکآزاری 25 چهارچوب تحلیلی 26 بدرفتاری تنبیهی 27 کارکرد خانواده 27 بعد حل مسئله 28 بعد ارتباط 28 بعد نقش ها 29 بعد پاسخدهی عاطفی 29 بعد آمیختگی عاطفی 29 بعد کنترل رفتاری 30 دیدگاه های شخصیت 31 رویکردهای روان پویشی 31 دیدگاه ساختاری 31 دیدگاه پویشی 31 دیدگاه اقتصادی 32 رویکرد پدیدار شناختی 32 رویکرد...
روش اجرای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 65 روش آماری تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………………. 65 فصل چهارم : یافته های پژوهش مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 68 یافته های استنباطی………………………………………………………………………………………………………………… 69 فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری خلاصه...
الف)یافته های توصیفی 51 ب) یافته های استنباطی 53 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 67 خلاصه پژوهش 64 بحث و نتیجه گیری 65 محدودیت های تحقیق 67 پیشنهادهای پژوهشی 68 منابع 73 پیوست 75 چکیده انگلیسی 86 چکیده این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش رفتاری به شیوه گروهی بر مهارتهای ارتباطی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره...
2-1- مقدمه 19 2-2- مشارکت 20 2-2-1-تعاریف 20 2-2-2-تعریف و مفهوم مشارکت مردمی 21 2-2-3-پیشینه فعالیت های مشارکتی در ایران 22 2-2-4- درآمدی بر اصول، قوانین و مقررات سازما نهای مرد م نهاد 23 2-2-5- ضرورت و مزایای جلب مشارکتهای مردمی در روند توسعه 23 2-2-6- دیدگاه امام راحل (ره) درباره مشارکت در فرهنگ جهادی 25 2-2-7-...
2-4-3 اصل محیط با حداقل محدودیت……………………………………………………………………..19 2-4-4 آموزش فراگیر یا فراگیر سازی……………………………………………………………………….20 2-4-4-1 فراگیر سازی کامل………………………………………………………………………..20 2-4-4-2 فراگیر سازی انتخابی……………………………………………………………………21 2-5 انواع تلفیق…………………………………………………………………………………………………………………21 2-6 فلسفه آموزش...
1-اخلاق اجتماعی 47 2-اخلاق فردی 48 3 -اخلاق الهی 49 4- اخلاق خانوادگی 51 5-اخلاق زیست محیطی 51 جایگاه و اهمیت اخلاق در تعلیم وتربیت 52 جایگاه اخلاق در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 54 جایگاه اخلاق در برنامه درسی 55 اهداف اخلاقی دورهی ابتدایی 56 اهداف کتابهای اجتماعی پنجم وششم دوره ابتدایی 58 مبانی تجربی پژوهش 58...
مقدمه پژوهشگران مغز و متخصصان آموزش و پرورش، هر کدام بنا به درک ضرورت بهینه سازی آموزش در محیطهای رسمی مدرسهای و برون مدرسهای، توجه ویژه ای به کارکرد مغز و نقش آن در یادگیری داشتهاند. همگرایی پژوهشگران درباره موضوع واحدی چون «یادگیری» سبب شد نظریه یادگیری نوینی در میان انواع نظریههای مربوط به یادگیری جلوهگر شود....
بخش اول : مفاهیم و تعاریف نظری…………………………………………………………………………………………………16 2-1- مفاهیم و تعاریف مدیریتی……………………………………………………………………………………………………….16 بخش دوم: مدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………………………17 2-2- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………17 2-3- تعریف مدیریت...
2-2-4 جامعهی استفادهکننده از کتابخانههای تخصصی 13 2-2-4-1 انواع استفادهکنندگان 14 2-2-4-2 اطلاعات و استفادهکنندگان 15 2-2-5 خدمات کتابخانههای تخصصی و ارزیابی آن 19 2-2-5-1 فراهمآوری و انتخاب مواد 21 2-2-5-2 سازماندهی اطلاعات 22 2-2-5-3 اشاعهی اطلاعات 24 2-2-6 استانداردهای کتابخانههای تخصصی در ایران 25 2-3...