چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری اجتماعی مادران دارای کودک کم توان ذهنی بود. طرح پژوهش، ازنوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودک کم توان ذهنی در شهرستان سیرجان بوده است. حجم نمونه30نفر که شامل گروه آزمایش(15نفر) و گروه کنترل(15نفر) بود. روش...
رشد معنوی یا خود شکوفایی……………………………………………………………………………………………………21 دیابت نوع 2……………………………………………………………………………………………………………………………….21 تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………………………………………22 افسردگی……………………………………………………………………………………………………………………………………22 سبک زندگی…………………………………………………………………………………………………………………………….22...
2-4-4) زمان شروع بازآموزی حسی (یک فاکتور بسیار مهم) 41 2-4-5) هدف فاز زودهنگام بازآموزی حسی در روش کلاسیک 42 2-4- 6) فاز تأخیری بازآموزی حسی 42 2-4- 7) استراتژیهای پیشرفته بازآموزی حسی 43 2-4-7- 1) فاز زودهنگام پس از جراحی: استفاده از میانبر بوسیله حس ساختگی 43 2-4-7- 2) فاز تأخیری پس از جراحی: رویکرد مالتیمدال 46...
6-2. اعتقادات مذهبی و سلامت روانی…………………………………………………………………………………52 7-2. رشد پس از ضربه و اعتقادات مذهبی …………………………………………………………………………55 8-2. مطالعات انجام شده درایران…………………………………….. ……………………63 9-2. فرضیههای تحقیق…………………………………….. ……………………64 فصل سوم: روش پژوهش 1-3. مقدمه …………………………………….. ……………………68 2-3. طرح...
داده های توصیفی 75 داده های استنباطی 76 فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری خلاصه پژوهش : 80 بحث و نتیجه گیری : 81 محدودیت های پژوهش 86 پیشنهادهای پژوهش 86 منابع و ماخذ 88 پیوست الف) پرسشنامه باور های هوشی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………96 ب) پرسشنامه عزت...
2-11-1- فلسفه. 23 2-11-2- تعلیم و تربیت. 23 2-11-3- ادبیات. 24 2-12- ترکیب نظر فلاسفه و روانشناسان در تفکر انتقادی: 25 2-13- موانع تفکر انتقادی:. 26 2-14- روشهای آموزش مهارتهای تفکر انتقادی. 27 2-15- تفکر انتقادی و فراشناخت:. 28 2-16- تفکر انتقادی و حل مسئله:. 29 2-17- تفکر انتقادی و خلاقیت:. 30 2-18- آثار شناختی...
2-2-4- انواع خانواده. 24 2-3- سبک های فرزند پروری. 26 2-3-1- تاریخچه سبک های فرزند پروری. 28 2-3-2- تنوع فرهنگ و فرزند پروری. 30 2-3-3- نظریه بامریند. 31 2-3-4- انواع متفاوت والدین در فرزند پروری. 32 2-3-5- نظریه اریکسون. 33 2-3-6- الگوی زیگلمن. 34 2-3-7- الگوی شفر. 36 2-3-8- نظریه آدلر. 37 2-3-9- طبقه اجتماعی و سبک...
2-1-18 رویدادهای زندگی :. 20 2-1-19 مطالعات دیگر. 20 2-2 بهزیستی روانشناختی. 23 2-3 کیفیت زندگی. 28 2-3-1 کیفیت زندگی ( Quality Of Life) :. 28 2-3-2 تعاریف موجود از کیفیت زندگی :. 29 2-3-3 ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی :. 30 2-3-4 عوامل موثر بر کیفیت زندگی از دیدگاه فرانس :. 30 2-4 بررسی چند پژوهش انجام گرفته. 32 فصل...
2-14 خلاصه فصل 39 فصل سوم: روششناسی پژوهش 40 3-1 مقدمه 41 3-2 طرح پژوهش 41 3-3 سازمان دهی اجرای مداخلات درمانگری 41 3-6 نحوه سازمان دهی و صورت بندی اجرای بسته آموزشی 42 3-6-1 هماهنگی حرکتی- دیداری 43 3-6-2 تشخیص شکل از زمینه 43 3-6-3 پایداری یا ثبات شکل 44 3-6-5 ارتباط فضایی 44 3-7 افراد شرکت کننده در پژوهش 49 3- 8...
2-6-4-4مدل کلارک و ولز 26 2-7………………………………………………………………… توجه متمرکز بر خود 28 2-7-1دیدگاههای نظری توجه متمرکز بر خود 31 2-7-1-1دوال و ویکلوند (1972) 31 2-7-1-1-1شروع حالت خود- آگاهی عینی 32 2-7-1-1-2پیامد های خود- آگاهی عینی: خود- ارزیابی 32 2-7-1-2نظریه سیبرنتیک کارور و اسچیر (1981) در مورد خود-گردانی 35...