درباره:مدلهای پدیده کرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبکه های واقعی

ط
(18-1 چگالی منابع منشاءهای کرونا در هوای بدون ابر در برابر گرادیان سطحی                                                                                                              

ماکزیمم

۲۴

 

 

 

(۱۹-۱ تغییرات فصلی منشاءهای طبیعی کرونا در هوای بدون ابر

۲۵

 

(۲۰-۱  هادی توسعه داده شده به قطر .۵.۹cm خط انتقال آزمایشی ۶۵۰KV

۲۷

 

در باران

 

 

 

(۲۱-۱ قطرات بدون هیچگونه ولتاژ اعمالی

۲۸

 

(۲۲-۱ تاثیر میدان الکتریکی بر قطرات آب

۲۸

 

(۲۳-۱ هادیهای مرطوب سالخورده و جدید ]هادی ۱۴ Plover سال کار

 

 

کرده با قطر ۳.۷۲cm(1.465”) (بالاو هادی جدید Bobolink با قطر

۳۰

 

[۳.۶۱cm(1.427”)

 

 

(۲۴-۱ هادی مرطوب، نیمه سمت چپ، جدید و نیمه سمت راست آن شنشوئی

۳۱

 

شده ]هادی Bobolink با قطر [۳.۶۱cm(1.427”)

 

 

 

(۲۵-۱ هادیهای مرطوب انرجایز شده، تخلیهی کرونا از جانب نا منظمیهای

 

 

سطحی ناشی از قطرات آب، ۸ عدد هادی۰.۰۳۳۱ به قطر (۱.۳۰۲”) قطر باندل

۳۱

 

۱.o16m(50”) ماکزیمم متوسط گرادیان سطحی یعنی GM، ۱۵.۵KV/cm

 

 

(۲۶-۱ هادی مرطوب انرجایز شده مانند شکل ۲۵-۱ با آلودگی سطحی نظیر

۳۲

 

حشره یا ذره غبار

 

 

 

(۲۷-۱ بخش پایینی باندل هادی خشک انرجایز شده در گرادیان ولتاژ بالاتری

 

 

نسبت به شکل ۲۶-۱، ۸ عدد هادی Lupine به قطر ۴.۶۲cm(1.823”) قطر

۳۲

 

باندل ۱.۴۲m(56”)  ماکزیمم متوسط گرادیان سطحی یعنی GM،

 

 

 

۱۸.۶KV/cm

 

 

(۲۸-۱ نویز رادیویی و صوتی مربوط به هادی ACSR به قطر ۱.۸cm در

۳۳

 

بارندگی شدید

 

 

 

(۲۹-۱ تلف کرونا برای هادی ACSR به قطر ۱.۸cm در بارندگی شدید

۳۴

 

(۳۰-۱ نویز رادیویی و صوتی مربوط به هادی ACSR به قطر ۲.۳۳cm در

۳۴

 

بارندگی شدید

 

 

 

(۳۱-۱ تلف کرونا برای هادی ACSR به قطر ۲.۳۳cm در بارندگی شدید

۳۵

 

(۳۲-۱ کرونا برای حالتهای سطحی متفاوت هادی ACSR به قطر ۱.۵in

 

 

۳۵
تحت گرادیان 
۱۶.۶KV/cm
(33-1 گرادیان ماکزیمم نسبی فازها مربوط به خط انتقال 
۱۱۰۰KV
36
سه فازه و خط آزمایشی تکفازهی هوایی 
۸×۳.۳cm هادی بر باندل
ی
(1-2 تلفات کرونا در هوای بدون ابر، اندازهگیری شده در پروژه UHV برای خط
۴۲
تست تکفازه به طول 
۳۹۰m با باندلی شامل ۴x5cm هادی
(
۲-۲ تلفات کرونا طی بارندگی، اندازهگیری شده در مورد خط سه فازه پروژه
۴۳
EHV
(3-2 تلفات موثر کرونا برای باندل
۶ هادی با هادیهای فرعی دارای قطرهای


۴۴
متفاوت
(
۴-۲ ضریب تصحیح KCL برای اعمال به منحنیهای تلفاتی شکل ۳-۲ به-
۴۶
منظور دست یافتن به تلفات برای تعداد متفاوتی از هادی های فرعی
(
۵-۲ تغییرات تلفات کرونا بههمراه نرخ بارندگی، مقادیر بر حسب تلفات در نرخ
۴۷
بارندگی 
۰.۱ in/h پریونیت شدهاند
(6-2 تلفات کرونای اندازهگیری شده در خط تست پروژهی
۳۹۰UHV متر
۴۸
طول و تکفاز) بر روی یک باندل هادی 
۱۲x2.33cm
(7-2 نواحی آب و هوایی ایالات متحده و ایستگاه های هواشناسی استفاده                                                                                                                                                                                                                                                                

شده در ایجاد منحنیهای احتمالاتی تلفات کرونا

 

 

۵۰

 

 

 

 

 

(۸-۲ فراوانی بارش در مناطق ایالات متحده

 

 

۵۱

 

(۹-۲  تلفات

کرونا

در بارندگی

شدید((۰.۵~۱in/h

برای

هندسههای

خط

 

مبنای ۳۶۲kv

 

 

 

 

 

۵۲

 

 

 

شدید((۰.۵~۱in/h

 

 

 

 

(۱۰-۲ تلفات

کرونا

در بارندگی

برای

هندسههای

خط

 

مبنای ۵۵۰kv

 

 

 

 

 

۵۲

 

 

 

شدید((۰.۵~۱in/h

 

 

 

 

(۱۱-۲ تلفات

کرونا

در بارندگی

برای

هندسههای

خط

 

مبنای ۸۰۰kv

 

 

 

 

 

۵۳

 

 

 

شدید((۰.۵~۱in/h

 

 

 

 

(۱۲-۲ تلفات

کرونا

در بارندگی

برای

هندسههای

خط

 

مبنای ۱۲۰۰kv

 

 

 

 

۵۳

 

 

شدید((۰.۵~۱in/h

 

 

 

 

(۱۳-۲ تلفات

کرونا

در بارندگی

برای

هندسههای

خط

 

مبنای ۱۵۰۰kv

 

 

 

 

۵۴

 

 

 

 

 

 

 

(۱-۳ خطوط تحت نظارت بهمنظور بهینهسازی تلفات کرونا

 

۵۶

 

(۲-۳  مقایسهی توزیع تلفات کرونا حاصل از سیستم

نظارتی و اندازهگیری

 

میدانی

 

 

 

 

 

۵۹

 

 

 

 

 

 

 

 

(۳-۳ تغییرات دمای هادی و تلفات کرونا طی دوره ارزیابی

 

۶۰

 

(۴-۳ همبستگی((correlation بین دمای هادی و شدت تلفات کرونا

۶۱

 

(۵-۳ همبستگی((correlation بین رطوبت نسبی جو و شدت تلفات کرونا

۶۱

 

(6-3 همبستگی((correlation بین نقطهی شبنم زدگی((dewpoint و شدت                                                  


مطلب دیگر :


دانلود مقاله استفاده از فرصت، راهبرد تهاجمی


تلفات کرونا

۶۲

 

 

 

(۷-۳ همبستگی (correlation) بین سرعت باد و شدت تلفات کرونا

۶۲

 

(۸-۳ همبستگی (correlation) بین سطح توده های ابر و شدت تلفات کرونا

۶۳

 

(۹-۳ همبستگی((correlation بین میدان دید و شدت تلفات کرونا

۶۴

 

(۱۰-۳ همبستگی((correlation بین بارش متوسط و شدت تلفات کرونا

۶۴

 

(۱۱-۳ توزیع سطوح ولتاژ متوسط و تلفات کرونا

۶۵

 

(۱۲-۳ ایدهی اساسی ارزیابی وابستگی تلفات کرونا به ولتاژ

۶۵

 

(۱۳-۳ شیب تغییرات تلفات کرونا بهسبب پلههای ولتاژی

۶۶

 

(۱-۴ آرایش مدار در تستها

۷۰

 

(۲-۴ ولتاژ فاز a در سمت R برای تست۱

۷۱

 

(۳-۴ جریان فاز a در سمت R برای تست۱

۷۱

 

(۴-۴ توان اکتیو ورودی در هر سیکل مربوط به تست

۷۲

 

چکیده:
هدف از این تحقیق، بررسی پدیده کرونا در خطوط انتقال انرژی الکتریکی، انـواع و تـأثیرات آن و نیـز مدلهای ارائه شده در مورد این پدیده و ارزیابی تلفات ناشی از آن میباشد.
ابتدا اصول تخلیه الکتریکی، انواع آن- شامل تخلیه های مثبت و منفـی در الکترودهـای مختلـف- و نتـایج آزمایشگاهی و نظری مربوطه ارائه میگردد. پس از آن پدیده کرونا در خطوط انتقال معرفی میشود. تأثیر انواع گوناگون هادیها در شدت این پدیده، بهکمک نتایج تجربی ملاحظه میشود. سپس تأثیرات محیطی از قبیل آب و هوا، ذرات معلق و . مورد تحلیل قرار میگیرد. تلفات کرونا معرفی شده و مدلهـای نظـری تبیین میشود. در نهایت مطالعاتی که در این حوزه در برخی کشورها از جمله سوئد ارائـه مـیگـردد و در انتها پیشنهاداتی در راستای انجام مطالعات جدید و بومی مطرح میشود.
مقدمه:
با افزایش میزان مصرف انرژی در جهان و روبه اتمام رسیدن منابع انرژی فسیلی، توجه ویژهای به مقوله تلفات انرژی شده است.
چنانکه میدانیم پس از تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه های متمرکز، بهکمک خطوط انتقال این انرژی به مناطق مصرف منتقل میشود و از طریق پستها و خطوط فوق توزیع و توزیع در اختیار مصرفکننده-
ها قرار میگیرد. در کلیه حوزه ها اعم از تولید، انتقال و توزیع، تلفات الکتریکی بخش قابل توجهی از انرژی را به گرمای بیحاصل مبدل میسازد.
قسمت عمدهای از این تلفات مربوط به خطوط ولتاژ بالای انتقال است و در این میان پدیده کرونا بیشترین تأثیر را دارد.
برای بهبود وضعیت و کاهش این تلفات، شناخت این پدیده، روش های ارزیابی تلفات ناشی از آن و ارائه مدل ضروری است.
هدف اصلی ما در این پروژه آشنایی با انواع تخلیه های الکتریکی، پدیده کرونا، تبیین مفهوم تلفات کرونا، نحوه ارزیابی و محاسبه تلفات و در نهایت معرفی مدلهای ارائه شده در این مورد است.
فصل اول
پدیده کرونا در خطوط انتقال
فصل اول: پدیده کرونا در خطوط انتقال
(1-1 مقدمه زمانیکه شدت میدان الکتریکی بر روی سطح هاد ی از قدرت شکست هوا تجاوز میکند، تخلیه های کرونا در سطح هادی خط انتقال شکل میگیرن د. [۱]    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد