۳-۷- ابزار گردآوری اطلاعات ۶۸
۳-۸- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری. ۶۹
۳-۹- روشهای تجزیه تحلیل اطلاعات. ۷۰
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه. ۷۲
۴-۲- مشخصات فردی نمونه آماری. ۷۳
۴-۳- تجزیه و تحلیل داده ها ۷۷
۴-۳-۱- تجزیه و تحلیل توصیفی ۷۷
۴-۳-۲- آزمون نرمالیته ۷۸
۴-۳-۳- تجزیه و تحلیل استنباطی ۷۹
فصل پنجم: خلاصه، نتیجهگیری و پیشنهادها
۵-۱- خلاصه پژوهش . ۸۸
۵-۲- یافته های پژوهش ۸۹
۵-۳- نتیجه گیری. ۹۲
۵-۴- محدودیتهای پژوهش ۹۴
۵-۴-۱- محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر ۹۴
۵-۴-۲- محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر ۹۴
۵-۵- پیشنهادهای پژوهش ۹۴
۵-۵-۱- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش. ۹۴
۵-۵-۲- پیشنهاد به سایر پژوهشگران. ۹۵
منابع و مآخذ. ۹۶
ضمائم و پیوستها ۱۰۳
فهرست جداول
عنوان | صفحه |
جدول ۲-۱- مولفههای هوش استرنبرگ ۲۵
جدول ۲-۱- انواع تعاریف فرهنگ سازمانی. ۴۵
جدول ۳-۱- تعداد جامعه و نمونه آماری به تفکیک شهرستان. ۶۷
جدول ۳-۲- تخصیص سوالات پرسشنامه به ابعاد هوش چندگانه گاردنر ۶۸
جدول ۳-۳- تخصیص سوالات پرسشنامه به ابعاد فرهنگ سازمانی ۶۹
جدول ۴-۱- فراوانی جنسیت نمونه آماری ۷۳
جدول ۴-۲- فراوانی میزان تحصیلات نمونه آماری. ۷۴
جدول ۴-۳- فراوانی سن نمونه آماری. ۷۵
جدول ۴-۴- فراوانی سابقه کاری نمونه آماری. ۷۶
جدول ۴-۵- میانگین نمرات فرهنگ سازمانی حاکم بر شعب بانک رفاه کارگران استان مازندران. ۷۷
جدول ۴-۶- تجزیه و تحلیل نرمال بودن توزیع داده ها ۷۸
جدول ۴-۷- خلاصه مدل در فرضیه شماره یک. ۷۹
جدول ۴-۸- تحلیل واریانس رگرسیون داده های فرضیه شماره یک ۷۹
جدول ۴-۹- برآورد ضرایب در مدل رگرسیونی ارائه شده در فرضیه شماره یک ۸۰
جدول ۴-۱۰- خلاصه مدل در فرضیه شماره دو ۸۱
جدول ۴-۱۱- تحلیل واریانس رگرسیون داده های فرضیه شماره دو ۸۱
جدول ۴-۱۲- برآورد ضرایب در مدل رگرسیونی ارائه شده در فرضیه شماره دو ۸۲
جدول ۴-۱۳- خلاصه مدل در فرضیه شماره سه ۸۳
جدول ۴-۱۴- تحلیل واریانس رگرسیون داده های فرضیه شماره سه ۸۳
جدول ۴-۱۵- برآورد ضرایب در مدل رگرسیونی ارائه شده در فرضیه شماره سه ۸۴
جدول ۴-۱۶- خلاصه مدل در فرضیه شماره چهار ۸۵
جدول ۴-۱۷- تحلیل واریانس رگرسیون داده های فرضیه شماره چهار ۸۵
جدول ۴-۱۸- برآورد ضرایب در مدل رگرسیونی ارائه شده در فرضیه شماره چهار. ۸۶
مطلب دیگر :
فهرست نمودارها
عنوان | صفحه |
نمودار ۴-۱- درصد فراوانی جنسیت نمونه آماری. ۷۳
نمودار ۴-۲- درصد فراوانی میزان تحصیلات نمونه آماری ۷۴
نمودار ۴-۳- درصد فراوانی سن نمونه آماری ۷۵
نمودار ۴-۴- درصد فراوانی سابقه کاری نمونه آماری ۷۶
فهرست شکلها
عنوان | صفحه |
شکل ۲-۱- مدل کانو ۳۹
شکل ۲-۲- ساختار کلان مدل شاخص رضایت مشتری در کشور سوئد ۴۰
شکل ۲-۳- نیمرخ مدل فرهنگ سازمانی دنیسون ۵۵
شکل ۲-۴- عناصر مهم مدیریت فرهنگ سازمان. ۵۷
شکل ۲-۵- مدل مفهومی پژوهش ۶۳
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش چندگانه گاردنر با رضایت مشتری با تاکید بر نقش فرهنگ سازمانی در بانک رفاه کارگران استان مازندران بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن را کلیه مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران استان مازندران به تعداد ۶۳۲ نفر تشکیل میدادند که براساس جدول کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) و با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی – خوشهای تعداد ۲۴۲ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه فرهنگ سازمانی دفت (۲۰۰۱) با ۲۴ سوال و در چهار بعد (مشارکتی، کارآفرینی، ماموریتی و بورکراتیک)، پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر چیسلت و چاپمن (۲۰۰۵) با ۴۰ سوال و در ۸ بعد هوش (کلامی، منطق و ریاضیات، موسیقیایی، جسمی حرکتی، فضایی، برون فردی، درون فردی و طبیعتگرا) و پرسشنامه رضایت مشتری با ۳۰ سوال استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی ابزارها به تایید متخصصان رسیده و پایایی آنها با بهره گرفتن از آزمون ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر ۸۹۶/۰=α،پرسشنامه رضایت مشتری ۸۴۹/۰=α و پرسشنامه فرهنگ سازمانی ۷۲۸/۰=α بدست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج نشان داد که: فرهنگ سازمانی حاکم بر کل شعب بانک رفاه کارگران استان مازندران، فرهنگ مشارکتی است. در سازمانهای با فرهنگ مشارکتی، کارآفرینی، ماموریتی و بورکراتیک بین هوش چندگانه گاردنر با رضایت مشتری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
واژگان کلیدی: فرهنگ سازمانی، هوش رقابتی، استراتژیهای مدیریت تعارض