مطالعه و کاوشی در معماری همساز با اقلیم خانه‌های سنتی گیلان

۳-۳-۲-۲- پرهیز از بیهودگی ۱۱۶
۳-۳-۲-۳- نیارش ۱۱۶
۳-۳-۲-۴- خود بسندگی ۱۱۶
۳-۳-۲-۵- درونگرایی ۱۱۷
۳-۳-۳- اقلیم ایران و ویژگی معماری آن ۱۱۸
۳-۳-۴- اقلیم گرم و مرطوب ۱۱۸
۳-۳-۵- اقلیم گرم و خشک ۱۱۹
۳-۳-۶- اقلیم معتدل و مرطوب ۱۲۱
۳-۳-۷- اقلیم سرد و کوهستانی ۱۲۲
۳-۳-۸- مدرنیته در ایران ۱۲۳
۳-۳-۸-۱- بررسی شهرسازی ایران در دوران معاصر ۱۲۷
۳-۳-۹- شهرسازی ایران در دوره‌ی معاصر ۱۳۲
۳-۳-۱۰- مدرنیسم پهلوی دوم ۱۳۹
۳-۳-۱۱- تفکر پست‌مدرن در معماری ایران ۱۴۱
۳-۳-۱۲- نسل‌های مختلف معماران ایران ۱۴۳
۳-۳-۱۲-۱- نسل اول معماری ۱۴۳
۳-۳-۱۲-۲- نسل دوم معماری ۱۴۵
۳-۳-۱۲-۳- نسل سوم معماری ۱۴۷
۳-۴- سیاست‌های تولید فضا پس از انقلاب اسلامی ۱۴۸
۳-۵- مشکلات و مسیرهای فراروی معماری امروزی ایران ۱۵۱
فصل ۴ ۱۵۸
مواد و روش‌ها ۱۵۸
۴-۱- مقدمه ۱۵۹
۴-۲- روش تحقیق ۱۵۹
۴-۳- اثر هنری مورد مطالعه (معماری موزه‌ی‌ هنرهای معاصر تهران) ۱۵۹
۴-۴- منطقه مورد مطالعه (تهران) ۱۶۱
۴-۴-۱- موقعیت تهران ۱۶۱
۴-۴-۲- پیدایش و تحول شهرسازی و معماری تهران ۱۶۳
۴-۴-۳- بناها و عمارت‌های مهم شهر تهران ۱۷۱
فصل ۵ ۱۷۳
تحلیل موزه‌ی هنرهای معاصر ایران ۱۷۳
۵-۱- مقدمه ۱۷۴
۵-۲- تعریف موزه ۱۷۵
۵-۳- اهداف موزه‌ی هنرهای معاصر ۱۷۶
۵-۳-۱- اهداف اولیه موزه در مقایسه با اهداف کنونی ۱۷۶
۵-۴- فعالیت‌های موزه ۱۷۷
۵-۵- بیرون، درون موزه و قرارگیری بنا در سایت ۱۷۸
۵-۶- فرم بنا ۱۸۰
۵-۷- فضاهای موزه ۱۸۴
۵-۸- گالری ۱۸۴
۵-۹- فروشگاه کتاب ۱۸۵
۵-۱۰- رستوران ۱۸۵
۵-۱۱- کتابخانه ۱۸۶
۵-۱۲- بخش اداری عمومی ۱۸۶
۵-۱۳- آمفی‌تئاتر ۱۸۷
۵-۱۴- بخش اداری خصوصی ۱۸۸
۵-۱۵- گنجینه یا مخزن (مجموعه‌ی دائمی موزه) ۱۸۸

۵-۱۶- تحلیل پلان ۱۸۹


۵-۱۷- سیرکلاسیون ۱۹۱
۵-۱۸- عناصر برجسته در موزه ۱۹۳
۵-۱۸-۱- ورودی ۱۹۳
۵-۱۸-۲- اصول نظام‌دهنده‌ی ورودی ۱۹۴
۵-۱۸-۳- فضای ورودی ۱۹۴
۵-۱۸-۴- عملکرد ورودی ۱۹۵
۵-۱۸-۵- چهارسو ۱۹۵
۵-۱۸-۶- هشتی ۱۹۶
۵-۱۸-۷- حوض ۱۹۷
۵-۱۸-۸- بادگیر ۱۹۸
۵-۱۸-۹- اسپیرال ۲۰۰
۵-۱۹- سبک معماری موزه ۲۰۰
۵-۱۹-۱- مردم واری ۲۰۱
۵-۱۹-۲- پرهیز از بیهودگی ۲۰۱
۵-۱۹-۳- نیارش ۲۰۱
۵-۱۹-۴- خود بسندگی ۲۰۲
۵-۱۹-۵- درون‌گرایی ۲۰۲
۵-۲۰- نتیجه گیری و بحث ۲۰۲
منابع .۲۰۹
چکیده انگلیسی.۲۱۹
فهرست جدول‌ها
عنوان                                                  صفحه
جدول ‏۲–۱- اندیشه‌های مورد تأمل در مدرنیسم و پست مدرنیسم مأخذ: دباغ و مختاباد امرئى، ۱۳۸۹ ۷۱
جدول ‏۲–۲- قیاس فرم معماری مدرن و پسامدرن مأخذ: دباغ و مختاباد امرئى، ۱۳۸۹ ۷۲
جدول ‏۲–۳- نوع نگاه مدرن و پسامدرن به طرح و محصول ماخذ: دباغ و مختاباد امرئى، ۱۳۸۹ ۷۳
فهرست شکل‌ها و تصاویر
عنوان                                                  صفحه

شکل ‏۲–۱-موزه‌ی سلطنتی جنگ منچستر ۷۶

مطلب دیگر :




شکل ‏۲–۲- طراحی (City of Arts and Sciences) توسط کالاتراوا ۷۶
شکل ‏۲–۳- معماری اکوتک، بازسازی رایشتاگ (پارلمان جدید آلمان) در برلین توسط نورمن فاستر ۷۷
شکل ‏۲–۴- طراحی سایبری ۷۹
شکل ‏۲–۵- کلبه‌ی روبوتیک‌ـ خانه‌های دانشجویی‌ ۷۹
شکل ‏۲–۶- طراحی نمایش‌گاه اقیانوس‌شناسی در کره‌ی جنوبی به سبک فولدینگ ۸۱
شکل ‏۲–۷- طراحی هایبری پکن ۸۳
شکل ‏۲–۸- معماری پرش کیهانی، موزه‌ی گوگنهایم ۸۴
شکل ‏۲–۹- معماری بیونیک، موزه‌ی هنر امریکا ۸۵
شکل ‏۲–۱۰- سانفرانسیسکو (Kas Oosterhuis, lecture as part of Seeing Orange) 85
شکل ‏۲–۱۱- سقف نمایشگاه مونترال ۸۶
شکل ‏۳–۱- معماری سنتی قشم ۱۱۹
شکل ‏۳–۲- معماری میبد ۱۲۱
شکل ‏۳–۳- معماری یزد ۱۲۱
شکل ‏۳–۴- خانه‌ی تاریخی کاشان ۱۲۱
شکل ‏۳–۵- معماری گیلان ۱۲۲
شکل ‏۳–۶- معماری ماسوله ۱۲۳
شکل ‏۴–۱-موقعیت استان تهران ۱۶۱
شکل ‏۴–۲- مقطع شمالی- جنوبی منطقه تهران از دامنه‌های جنوبی توچال البرز تا مسیله و دریاچه‌ی نمک ۱۶۲
شکل ‏۴–۳- ساختار شهر تهران در دوره‌ی صفویه ۱۶۵
شکل ‏۴–۴- ساختار شهر تهران از آغاز دوره‌ی قاجار تا زمان ناصرالدین‌شاه ۱۶۶
شکل ‏۴–۵- ساختار شهر تهران در دوره‌ی سلطنت ناصرالدین شاه ۱۶۷
شکل ‏۴–۶- ساختار شهر تهران در دوره‌ی سلطنت پهلوی اول ۱۶۹
شکل ‏۴–۷- ساختار شهر تهران در دوره‌ی پهلوی دوم ۱۷۰
شکل ‏۵–۱- جایابی بنای موزه در سایت ۱۷۸
شکل ‏۵–۲- تندیس‌های اطراف وحیات موزه ۱۷۹
شکل ‏۵–۳- بنای موزه هنرهای معاصر تهران و بغ تندیس ۱۷۹
شکل ‏۵–۴- بنای کلی موزه هنرهای معاصر تهران ۱۸۰
شکل ‏۵–۵- حیاط مرکزی یادآور معماری سنتی کویری ۱۸۰
شکل ‏۵–۶- حجم موزه ۱۸۱
شکل ‏۵–۷- نمایی از چهار بادگیر اصلی موزه و استفاده از سنگ و بتن ۱۸۲
شکل ‏۵–۸- جهت‌گیری نورگیرها به‌سمت شمال شرقی ۱۸۲
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد