بررسی وشناسائی معیارهای بخش بندی بازار بر اساس رویکرد منافع پژوهی خرید

۲-۱۹ خلاصه تحقیقات داخلی انجام شده در زمینه بخش بندی بازار ۷۹

۲-۲۰  تاریخچه شرکت صحت و معرفی محصولات آن ۸۹

۲-۲۱ خلاصه فصل ۹۳

فصل سوم: روش تحقیق. ۹۶

۳-۱   مقدمه۹۷

۳-۲  نوع تحقیق ۹۷

۳-۳  ابزار پژوهش ۹۷

۳-۳-۱   تبیین پرسشنامه. ۹۸

۳-۳-۲  توزیع سوالات پرسشنامه برای فرضیات تحقیق ۹۸

۳-۳-۳   روایی پرسشنامه. ۹۹

۳-۳-۴  پایایی ( اعتبار ) پرسشنامه. ۹۹

۳-۴  جامعه آماری ۱۰۰

۳-۵  نمونه آماری ۱۰۰

۳-۵-۱  تعیین حجم نمونه. ۱۰۱

۳-۶   روش های آماری بخش بندی و آزمون فرضیه ها ۱۰۲

۳-۷  فنون آماری بخش بندی ۱۰۲

۳-۷-۱  تحلیل عاملی ۱۰۳

۳-۷-۲  تحلیل خوشه ای ۱۰۳

۳-۷-۲-۱  تحلیل خوشه ای K-Means. 104

۳-۷-۲-۲  تعداد خوشه ها ۱۰۵

۳-۷-۳  فنون تحلیل آماری آزمون فرضیه ها ۱۰۶

۳-۷-۳-۱  تحلیل واریانس یکطرفه. ۱۰۶

۳-۷-۳-۲  آزمون استقلال کای- مربع ۱۰۶

۳-۷-۳-۳  آزمون کروسکال- والیس ۱۰۶

فصل چهارم: تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها ۱۰۸

۴-۱  مقدمه۱۰۹

۴-۲  توصیف و تحلیل داده های جمعیت شناختی ۱۰۹

۴-۲-۱  جنسیت. ۱۱۰

۴-۲-۲  وضعیت تاهل ۱۱۰

۴-۲-۳  شغل ۱۱۰


۴-۲-۴  تحصیلات. ۱۱۱

۴-۲-۵   سن ۱۱۲

۴-۲-۶  تعداد اعضای خانواده ۱۱۲

۴-۲-۷  درآمد. ۱۱۲

۴-۳  تحلیل داده های مدل تحقیق ۱۱۳

۴-۴  اجرای تحلیل خوشه ای و شناسایی بخش های بازار ۱۱۶

۴-۵  آزمون فرضیه ها ۱۱۷

۴-۵-۱  آزمون فرضیه  فرعی اول ۱۱۷

۴-۵-۲  آزمون فرضیه فرعی دوم. ۱۱۸

۴-۵-۳  آزمون فرضیه فرعی سوم. ۱۱۹

۴-۵-۴  آزمون فرضیه فرعی چهارم. ۱۲۰

۴-۵-۵  آزمون فرضیه فرعی پنجم ۱۲۱

۴-۵-۶  آزمون فرضیه فرعی ششم ۱۲۲

۴-۵-۷  آزمون فرضیه فرعی هفتم ۱۲۳

۴-۵-۸  آزمون فرضیه فرعی هشتم ۱۲۴

۴-۵-۹  آزمون فرضیه فرعی نهم ۱۲۵

۴-۶  اولویت بندی منافع مورد نظر مصرف کنندگان در خرید شامپو با بهره گرفتن از آزمون فریدمن: ۱۲۶

۴-۷ اولویت بندی عوامل موثر در خرید شامپو با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۱۲۷

فصل پنجم: تحلیل یافته ها ، نتیجه گیری و پیشنهادها ۱۲۸

مطلب دیگر :




۵-۱  مقدمه۱۲۹

۵-۲  تحلیل یافته ها ۱۲۹

۵-۲-۱   نتایج تحلیل عاملی ۱۲۹

۵-۲-۲  نتایج بخش بندی ۱۳۰

۵-۲-۳  نتایج حاصل از فرضیات. ۱۳۱

۵-۲-۴  اولویت بندی منافع مورد نظر مصرف کنندگان در خرید شامپو با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۱۳۴

۵-۲-۵  اولویت بندی عوامل موثر در خرید شامپو با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۱۳۴

۵-۲-۶  تدوین استراتژی برای انتخاب کانال های توزیع ۱۳۵

۵-۳  نتیجه گیری ۱۳۵

۵-۳-۱  توصیف و تحلیل داده های جمعیت شناختی ۱۳۵

۵-۳-۲  توصیف و تحلیل متغیرهای مدل منافع پژوهی خرید. ۱۳۵

۵-۴  محدودیت های پژوهش ۱۳۷

۵-۵  پیشنهادها ۱۳۸

۵-۵-۱  پیشنهاد هایی بر اساس یافته های تحقیق ۱۳۸

۵-۵-۲  پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۱۳۹

منابع ۱۴۱

پیوست یک: داده های توصیفی بخشها ۱۴۸

پیوست دو: خروجی آزمون ها ۱۵۶

پیوست سه: پرسشنامه. ۱۵۸

پیوست چهار: پرسشنامه رابط. ۱۶۲

مقدمه

امروزه به دلیل افزایش رقابت، بازاریابی و تحقیقات بازار به عنوان مولفه های پیشرفت شرکت ها عمل می کنند و با شناسایی و ارزیابی مشتریان و بازار در صدد ارائه راهکارهایی برای بهبود هدف غایی شرکت ها یعنی سودآوری آنها هستند.

یکی از اصول مسلم حاکم بر بازار رقابتی کنونی مشتری مداری و اعتقاد به اصول مشتری محوری می باشد. در واقع عصر امروز را عصر “تولید هدفمند” نام نهاده اند. بنابراین امروزه شرکت ها از شیوه بازاریابی انبوه دست برداشته و به بازاریابی مبتنی بر هدف روی آورده اند. در این روش کل بازار را به بخش های مختلفی تقسیم می نمایند و بهترین و مناسب ترین بخش ها را بر می گزینند و برای ارائه خدماتی سودآور، بهتر از رقبای خود، استراتژی های سازمانی را تدوین و طرح ریزی می نمایند.

از آنجا که برای بخش بندی بازار مبنای ثابتی وجود ندارد، تا شرکت ها بر اساس آن بازارهایشان را بخش بندی نمایند، برای بخش بندی بازار روی متغیرهای زیادی کار شده است، به طوری که این متغیرها به تنهایی و یا به صورت جمعی ساختار بازار را نشان می دهند.

در این فصل سعی بر آن است تا ضمن بیان ضرورت و اهداف تحقیق و توضیح خلاصه ای از مبانی و متغیرهای بخش بندی بازار، مدل تحقیق به منظور شناسایی متغیر مناسب، جهت بخش بندی بازار شامپو ارائه گردد.

۱-۱  بیان موضوع تحقیق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد