دانشکده معماری ملایر

۱۲-۲-شدت و ضعف روشنایی .۲۲
۱۳-۲-رابطه ی روشنایی با سایر موارد محیطی مؤثر در طراحی .۲۳
۱۴-۲-دستور العمل های نورپردازی با نور روز .۲۴
۱۵-۲-تصفیه کردن روشنایی روز ۲۵
۱۶-۲-تلفیق روشنایی روز با سایر عوامل محیطی .۲۵
۱۷-۲-سایه بان۲۵
۱۸-۲-نور گیر های سقفی ۲۶
۱۹-۲-نورگیر های کلرستوری.۲۸
۲۰-۲- نور پردازی با نور الکتریکی ۲۹
۲۱-۲-جهت نور .۳۰
۲۲-۲-مصالح عبور دهنده ی نور ۳۱
۲۳-۲-شیشه رنگی ۳۲
۲۴-۲-طراحی با نور روز .۳۲
۲۵-۲-نور پردازی با نور گیر سقفی مطالعه ی نمونه ها ۳۳
فصل سوم بررسی نمونه های مشابه موجود
۱-۳-بررسی نمونه های خارجی ۳۶
۱-۳-دانشگاه هاروارد .۳۶
۱-۱-۳-تاریخچه ی دانشگاه هاروارد ۳۶
۲-۱-۳-امور تشکیلاتی و اداری .۳۷
۳-۱-۳-موزه و کتابخانه دانشگاه .۴۰
۴-۱-۳-نتیجه گیری (دانشگاه هاروارد).۴۱
۵-۱-۳-پلان دانشگاه هاروارد ۴۲
۶-۱-۳-نمای دانشگاه هاروارد ۴۳
۲-۳-باهاس .۴۴
۱-۲-۳-دستاوردهای باهاس ۴۸
۳-۳-بررسی نمونه های داخلی .۴۹
۱-۳-۳-پردیس هنرهای زیبا ۴۹
۱-۳-۳-تاریخچه ۴۹
۲-۳-۳-فعایت های پژوهشی .۴۹
۳-۳-۳- امکانات آموزشی و پژوهشی .۵۰
۴-۳-مدرسه ی چهار باغ .۵۱
۵-۳-مدرسه ی ایرانشهر یزد ۵۳
۱-۵-۳-تاریخچه ی ساختمان دبیرستان .۵۴
۲-۵-۳-نوع بهره برداری و خصوصیت های بارز بنا .۵۵
۶-۳-تحلیل دبیرستان ایرانشهر یزد ۵۷
۷-۳-مدرسه قدسیه ی اصفهان ۶۲
۱-۷-۳-تحلیل مدرسه ی قدسیه ی اصفهان ۶۴
۲-۷-۳- نتیجه گیری .۶۵
فصل چهارم معرفی و تحلیل سایت
۱-۴-معرفی و تحلیل سایت.۶۶
۱-۱-۴-تحلیل بر اساس موقعیت قرار گیری .۶۷
۲-۱-۴-باد های منطقه.۶۸
۳-۱-۴-تابش نور خورشید۶۹
۴-۱-۴-شیب منطقه.۷۰
فصل پنجم برسی محیط پیرامون طرح واقلیم
۱-۵-خصوصیات طبیعی و جغرافیایی ۷۱
۱-۱-۵-ویژگی ها و خصوصیات طبیعی و جغرافیایی ۷۱
۲-۱-۵-تقسیمات کشوری ۷۱
۲-۵-ناهمواری ها ۷۱
۳-۵-ویژگی های اقلیمی .۷۲
۴-۵-مطالعات تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی .۷۳


۵-۵-مطالعات سیاسی ، اقتصادی .۷۴
۶-۵-ویژگی های اجتماعی و جمعیتی شهرستان ملایر ۷۵
۱-۶-۵-جمعیت و تحولات آن در گذشته ۷۵
۷-۵-سواد ۷۶
۸-۵-نقشه ی پایه ی تقسیمات سیاسی استان همدان ۷۷
۹-۵-نقشه ی دسترسی های استان همدان .۷۸
۱۰-۵-نقشه ی تقسیمات شهرستان ملایر ۷۹
۱۱-۵-تابش آفتاب .۸۰
۱۲-۵-وزش باد .۸۱
۱۳-۵-فرم ساختمان در اقلیم مناطق سرد .۸۲
۱۴-۵-نتیجه گیری فصل .۸۸
فصل ششم برنامه ی فیزیکی
1-6-ریز فضا ها .۹۰
۲-۶-محاسبه ی سرانه ی آموزشی .۹۱
۱-۲-۶-بخش اداری و خدماتی .۹۱
۲-۲-۶-سرانه ی اتاق اساتید ۹۲
۳-۲-۶-بخش آموزشی ۹۲
۴-۲-۶-جمعیت هیئت علمی .۹۳
۵-۲-۶-بخش آموزشی.۹۵
۶-۲-۶-کمک آموزشی ۹۵
۱-۳-۶-عمومی ۹۷
۲-۳-۶-خدماتی .۹۸
۳-۳-۶-بخش آموزشی ۹۹
۴-۶-استاندارد ها .۹۹
فصل هفتم معرفی طرح ( پلانها – نماها – مقاطع و پرسپکتیو )
فصل هشتم – سازه و تأسیسات
1-8-تأسیسات ۱۰۰
۲-۸-فواید استفاده از سیستم گرمایش کفی۱۰۰

مطلب دیگر :




۳-۸-تهویه .۱۰۷
۴-۸-فاضلاب .۱۰۹
۵-۸-سیستم اطفاء و اعلام حریق ۱۰۹
۶-۸-سقف کاذب .۱۱۰
۷-۸-انواع سقف کاذب .۱۱۰
۸-۸-درز های انبساط و انقباض .۱۱۱
۹-۸-آکوستیک ۱۱۱
۱۰-۸-سیستم صوتی ۱۱۲
۱۱-۸-تهویه ی مرکزی ۱۱۲
۱۲-۸-نورپردازی و روشنایی سالن ها .۱۱۳
۱۳-۸-سازه .۱۱۵
۱۴-۸-ایزولاسیون سقف در برابر صدای پا در دپارتمان های آموزشی ۱۱۵
منابع و مآخذ
۱-۹-منابع و مآخذ ۱۱۶
پیوست : ضوابط و استاندارد ها
چکیده :
این پایان نامه در راستای توجه به سازگاری این مجموعه با اقلیم و بوم شهرستان ملایر و خدمت به این شهرستان شکل گرفت. این پژوهش به ارتباط میان اقلیم،بوم و معماری در طراحی دانشکده معماری می پردازد. چارچوب نظری این تحقیق، نقش و جایگاه اقلیم وبا توجه به رویکرد بومی شهرستان ب ، به روش های همزیستی بنای دانشکده و اقلیم از طریق پاسخگویی به شرایط منطقه و  تاثیرات آن بر طراحی های دانشجویان این رشته هنری از لحاظ روحی و روانی است.
روش پژوهش در این تحقیق مبتنی بر پژوهش استدلال منطقی است.این پژوهش به این نتیجه دست یافته است که عوامل اقلیمی و بومی بودن درطراحی معماری دانشکده  تخصصی معماری با رویکرد معماری بومی هر منطقه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به عبارت دیگر سازگاری ساخته های بشری با عوامل طبیعت و نیازهای ذاتی انسان، به گونه ای که باعث ایجاد فضایی مناسب به لحاظ روان شناختی و زیبایی شناسی در طراحی این دانشکده معماری شود تا بتواند جوابگوی  نیازهای روحی و روانی دانشجویان باشد دیده نمی شود. برخلاف دانشکده های تخصصی معماری مدرن امروزی با توجه مجموعه طراحی شده می توان به ارتباط تنگاتنگ و متقابل طبیعت و معماری پی برد و از طرفی  بیشتر از فرم، باید به دنبال معنا بود و اصولی را که متضمن رشد، تکامل و زندگی ارگانیزم ها در محیط است، جستجو نمود و حضور روح طبیعت در معماری است که به ارتقاء و تجلی آن خواهد انجامید.
کلید واژه : طراحی دانشکده، معماری بومی، اقلیم، شهرستان ملای

  • مطالعات اولیه
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • انسان و فضا
  • تعلیم و تربیت در ایران باستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد