۳-۵-۱- مطالعات کتابخانه ای ۶۸
۳-۵-۲- پرسشنامه. ۶۸
۳-۶- آزمون پایایی و روایی پرسشنامه. ۶۹
۳-۶-۱- روایی ابزار اندازه گیری ۶۹
۳-۶-۲- پایایی ابزار اندازه گیری ۷۰
۳-۶-۳- محاسبه پایایی پرسشنامه ها ۷۰
۳-۷- روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها ۵۳
فصل ۴:تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها ۵۶
۴-۱- مقدمه. ۶۳
۴-۲- توصیف اطلاعات زمینهای و جمعیت شناختی ۶۴
۴-۲-۱- توزیع پاسخ دهندگان بر پایه جنسیت ۶۴
۴-۲-۲- توزیع پاسخ دهندگان بر مبنای سن. ۶۵
۴-۲-۳- توزیع پاسخ دهندگان بر پایه تحصیلات ۶۶
۴-۲-۴- توزیع پاسخ دهندگان بر پایه سابقه استفاده از خدمات بانک صادرات ۶۷
۴-۲-۵- توزیع پاسخ دهندگان بر مبنای میزان آشنایی با خدمات الکترونیکی بانک صادرات ۶۸
۴-۳- بررسی فرضیه های تحقیق ۷۰
۴-۳-۱- فرضیه اصلی: بین میزان استفاده از بانکداری الکترونیک و افزایش منابع ارزان قیمت بانک صادرات رابطه وجود دارد. ۷۱
۴-۳-۱-۱- فرضیه فرعی۱: بین میزان استفاده از تلفن بانک و افزایش منابع ارزان قیمت بانک رابطه وجود دارد. ۷۲
۴-۳-۱-۲- فرضیه فرعی۲: بین میزان استفاده از همراه بانک و افزایش منابع ارزان قیمت بانک رابطه وجود دارد. ۷۳
۴-۳-۱-۳- فرضیه فرعی۳: بین میزان استفاده از تاثیر خدمات پایانه های فروش و افزایش منابع ارزان قیمت بانک رابطه وجود دارد. ۷۴
۴-۳-۱-۴- فرضیه فرعی۴: بین میزان استفاده از اینترنت بانک و افزایش منابع ارزان قیمت بانک رابطه معناداری وجود دارد. ۷۵
۴-۳-۱-۵- فرضیه فرعی۵: بین میزان استفاده از خدمات USSD و ه افزایش منابع ارزان قیمت بانک صادرات رابطه معناداری وجود دارد. ۷۶
۴-۴- آزمون رتبه های دبلیو کندال. ۷۸
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات تحقیق. ۶۸
۵-۱- مقدمه. ۸۲
۵-۲- خلاصه یافته های توصیفی پرسشنامه کارکنان و مدیران ۸۳
۵-۳- بررسی نتایج فرضیه ها و بحث درباره آن ها ۸۴
۵-۴- پیشنهادهای اجرایی ۸۶
۵-۵- محدودیتهای تحقیق ۸۸
۵-۶- پیشنهادهایی برای محققین آینده. ۹۰
فهرست منابع و ماخذ ۹۱
فهرست جداول
جدول (۲-۱): مقایسه بانکداری نوین و سنتی ۱۶
جدول (۲-۲): الگوی تحلیلی ۴۳
جدول (۳-۱): چارچوب نظری تحقیق ۵۰
جدول (۳-۲): بررسی پایایی پرسشنامهها ۵۳
جدول (۴-۱): توزیع پاسخ دهندگان بر پایه جنسیت ۵۷
جدول (۴-۲): توزیع پاسخ دهندگان بر پایه سن افراد. ۵۸
جدول (۴-۳): توزیع پاسخ دهندگان بر پایه تحصیلات ۵۹
جدول (۴-۴): توزیع پاسخ دهندگان بر پایه سابقه استفاده از خدمات بانک صادرات ۶۰
جدول (۴-۵): توزیع پاسخ دهندگان بر پایه میزان آشنایی با خدمات الکترونیکی بانک صادرات ۶۱
جدول (۴-۶): آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ۶۳
جدول (۴-۷): نتایج One-Sample Statistics. 63
جدول (۴-۸): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 64
جدول (۴-۹): نتایج One-Sample Statistics. 64
جدول (۴-۱۰): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 64
جدول (۴-۱۱): نتایج One-Sample Statistics. 64
جدول (۴-۱۲): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 65
جدول (۴-۱۳): نتایج One-Sample Statistics. 66
جدول (۴-۱۴): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 66
جدول (۴-۱۵): نتایج One-Sample Statistics. 66
مطلب دیگر :
جدول (۴-۱۶): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 66
جدول (۴-۱۷): نتایج One-Sample Statistics. 67
جدول (۴-۱۸): نتایج آزمون تک نمونه t- One-Sample Test 67
جدول (۴-۱۹): آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف ۶۷
فهرست اشکال
شکل (۳-۱): رابطه بین جامعه و نمونه آماری ۴۶
فهرست نمودار
نمودار ۴. ۱: توزیع پاسخ دهندگان بر پایه جنسیت ۵۷
نمودار ۴. ۲: توزیع پاسخ دهندگان بر پایه سن افراد. ۵۸
نمودار ۴. ۳: توزیع پاسخ دهندگان بر پایه تحصیلات ۵۹
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر جذب منابع ارزان قیمت بانکی در بانک صادرات شهر قائن انجام گرفته، که با توجه به هدف کاربردی و از نظر شیوه های اجرا، توصیفی ـ پیمایشی است و از مشتریان تعداد ۲۷۸ نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامهی محقق ساخته بود که داده های آماری با بهره گرفتن از نرم افزارهای اکسل و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، توزیع نرمالیته داده ها را نشان داد و بنابراین برای بررسی فرضیه های تحقیق، آزمونهای پارامتریک صورت گرفت. در این پژوهش از آزمون تی برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات بهره گرفته شده وبه بررسی میزان تأثیرگذاری هر یک از متغیرهای مستقل با در نظر گرفتن سایر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته پرداخته شد و در نهایت بر طبق هدف تحقیق برای شناسایی و رتبه بندی ابعاد بانکداری الکترونیکی و نیز برای سنجش میزان توافق رتبه بندیها در بین پاسخگویان، از آزمون رتبه های دبلیو کندال، که شکل نرمال شده آزمون فریدمن میباشد، استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تاثیر معنادار مثبتی بین بانکداری الکترونیکی و جذب منابع ارزان قیمت بانکی در بانک صادرات شهر قائن، وجود دارد.
واژگان کلیدی: بانکداری الکترونیکی، منابع ارزان قیمت بانکی، بانک
فصل اول
کلیات پژوهش
از ویژگیهای قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و بکارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات میباشد ضمن این که بخش خدمات در حدود ۲۰ درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی۱۵ سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع ۵/۸ درصدی برخوردار بوده است (unktad , 2001, p. 154). این پیشرفت،