یادگیری مشارکتی از جمله این روشهای فعال می باشد. با توجه به اهمیت عزت نفس و مهارتهای اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد و به ویژه رابطه اینها با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و علی رغم اینکه تحقیقات زیادی در مورد تأثیرات یادگیری مشارکتی در دوره ها و رشتههای مختلف تحصیلی انجام گرفته است، در کشور ما تحقیقات اندکی در این زمینه صورت گرفته است و بیشتر تحقیقات انجام گرفته نیز در دوره های ابتدایی و راهنمایی بوده و تحقیقات اندکی در مورد یادگیری مشارکتی در دوره متوسطه صورت گرفته است. و از سویی بدلیل جدید التألیف بودن کتاب روان شناسی سال سوم دبیرستان و اینکه اصلاً تحقیقی در مورد تأثیر یادگیری مشارکتی بر عملکرد دانش دانشآموزان در این درس صورت نگرفته است، ضرورت دارد که در مورد تأثیرات این روش در دوره متوسطه نیز، تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
اهداف تحقیق
۱.بررسی تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر عزت نفس دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه رشته ادبیات و علوم انسانی.
۲.بررسی تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر سال سوم توسطه سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی.
۳.بررسی تأثیر روشیادگیری مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر سال سوم متوسطه، رشته ادبیات و علوم انسانی، در درس روان شناسی.
[۱] . Hill
[۲] . Gokhale
مطلب دیگر :
[۳] . Jahnson & Jahson
[۴] . Slavin
[۵] . Zisk
[۶] . Englee & Lim
[۷] .Ghaith
[۸] .Alkhateed & Jumaa
[۹] . Cloms
[۱۰] . Beelman
[۱۱] . Moote