پایان نامه روانشناسی بالینی (M.A)...

۳-۷- جلسات آموزشی مهارت های زندگی. ۷۰

جلسات ۷۰

جلسه اول. ۷۰

-آشنایی اعضای کارگاه با یک دیگر ،پیش آزمون. ۷۰

-آشنایی اعضای کارگاه با فضای کلاس مهارت های زندگی. ۷۰

جلسه دوم. ۷۰

-مهارت خودآگاهی. ۷۰

-موضوعات خودآگاهی : ۷۰

جسمانی – خود ارزیابی صحیح. ۷۰

-اهمیت اطرافین نزدیک در خود آگاهی. ۷۰

-فشار گروه با محیط کار(مهارت قاطعیت با تکیه بر اعتماد به نفس در کارگران) ۷۰

-تکالیف عملی : جواب به این سوال که چرا افراد جرأتمندانه رفتار نمی کنند . ۷۰

-من کیستم ؟ ۷۰

جلسه سوم. ۷۰

-مهارت کنترل خشم. ۷۰

-آشنایی با خشم. ۷۰

-علل ایجاد خشم. ۷۰

-تکلیف عملی: وقتی خشمگین می شوی چه کاری انجام می دهی. ۷۰

-(توضیح سبک های مختلف افراد در موقعیت خشم برانگیز ۷۰

-ویژگی افراد ماهر در کنترل خشم در محیط کاری و همکاران. ۷۰

جلسه چهارم. ۷۱

قاطعیت : ویژگی رفتار قاطعانه ،چگونگی برخورد قاطعانه. ۷۱

-مهارت مقابله با استرس ۷۱

-آشنایی با موقعیت های استرس زا در محیط کار ۷۱

– تفاوت های فردی مقابله با استرس ۷۱

-تأثیر استرس بر بدن : آثار جسمانی ، روان شناختی. ۷۱

– سبک های مقابله با استرس ۷۱

جلسه پنجم. ۷۱


مهارت حل مسأله و تصمیم گیری. ۷۱

-آشنایی با مشکل. ۷۱

ویژگی های افراد ضعیف در مهارت حل مساله و تصمیم گیری. ۷۱

-آگاهی به احساس و هیجان در موقعیت های حل مساله و تصمیم گیری. ۷۱

– تعریف دقیق مساله. ۷۱

– بارش فکری – ارزیابی گزینه ها و انتخاب راه حل. ۷۱

– اجرا و بازبینی راه حل. ۷۱

جلسه ششم. ۷۱

مهارت های ارتباطی. ۷۱

-ضرورت تسلط بر مهارت های ارتباطی در محیط های کاری. ۷۱

-سبک های برقراری ارتباط (منفعل ،پرخاشگر،ابزار وجود) ۷۱

-افزایش کیفیت ارتباطی با دیگران. ۷۱

-فیدبک جلسه ،بازی نقش. ۷۱

جلسه هفتم. ۷۱

تفکر خلاق. ۷۱

-تعریف ۷۲

-انواع تفکر واگرا و هم گرا ۷۲

-موانع تفکر خلاق. ۷۲

– اهمیت تفکر خلاق در نگرش منفی نسبت به مواد. ۷۲

جلسه هشتم. ۷۲

پس آزمون. ۷۲

جمع بندی. ۷۲

مطلب دیگر :



سلامت روان. ۷۲

تشکر و قدردانی از کارگران و مسئولین برای حضور در کارگاه ۷۲

۳-۸- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۲

فصل چهارم. ۷۳

یافته های پژوهش. ۷۳

الف) یافته های توصیفی. ۷۴

جدول ۱- وضعیت تحصیلات آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش. ۷۴

جدول ۲- وضعیت سن آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش. ۷۵

جدول ۳- وضعیت گرایش به مواد آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش ( پیش آزمون و پس آزمون) ۷۵

یافته های استنباطی. ۷۶

فرضیه پژوهش. ۷۶

جدول ۴-  آزمون همگنی واریانسها ۷۶

جدول ۵- آزمون کوواریانس برای تاثیر آزمون آموزش مهارتهای زندگی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر ۷۶

جدول ۶- میانگین های تعدیل شده پس از حذف اثر پیش آزمون. ۷۷

فصل پنجم. ۷۸

بحث و نتیجه‫گیری. ۷۸

محدودیت های پژوهش. ۸۱

پیشنهادات پژوهش. ۸۱

پیشهادات کاربردی. ۸۲

منابع. ۸۳

پیوست ۸۹

چکیده

هدف ازانجام این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی درکاهش گرایش به مصرف موادمخدر در کارگران شهرستان کرمانشاه بود.بدین منظور با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی، ۱۰۰پرسشنامه گرایش به موادمخدر بین کارگران توزیع واز میان این افراد ۴۰نفرکه نمره بالاتر از ۲۵  گرفته  انتخاب شدند. سپس به گروه  آزمایشی مهارتهای زندگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد