ترموالکتریک در صنعت خوردو و کاهش مصرف سوخت
۱-۶ تاریخپه ۵۹
۲-۶● بهبود راندمان. ۶۱
۳-۶● تلفیق دو راهکار. ۶۲
۶-۴● تئوری در مرحله اجرا ۶۳
۶-۵ مواردی برای درک مطلب . ۷۰
فصل هفتم. ۷۲
موارد تکمیلی ودیدگاها
۱-۷ نتیجه گیری. ۷۳
۲-۷ چالش ها. ۷۴
۳-۷ سنجش میران تاثیر : ۷۵
۴- ۷وضعیت رقابت تکنولوژی ترموالکتریک. ۷۶
۵-۷سوالات مورد نظر. ۷۷
۶-۷ اهداف: ۷۷
۷-۷ پیشنهادات:. ۷۸
۸-۸نتیجه گیری کلی: ۸۲
فصل هشتم: ۸۳
موارد پیگیری برای انجام این طرح:
فصل نهم:. ۸۹
چکیده مقالات مربوت به ترموالکتریک و فناوری نانو

فصل دهم: ۱۰۲
منابع ومأخذ
منابع ۱۰۳
پیوست ها. ۱۰۳
مشخصات پژوهش وپژوهش گر ۱۰۵
اطلاعات مربوط به پژوهشگر سرپرست ۱۰۶ فصل اول: معرفی پژوهش مقدمه:
TEG طرح تولید انرژی از اختلاف دمای بین دو محیط ،
تحقیقات انجام شده در کشور های توسعه یافته بر روی این زمینه جدید این نتیجه را حصول میکند که کشور ایران با توجه به رویکرد های آینده نگر برای گسترش و بومی سازی علم وفناوری های نو از جمله دانش هسته ای،صنایع نظامی ، صنعت خودرو ، وموارد خاص دیگر نیاز مبرمی به ساخت وتعمیم این فناوری دارد.
چکیده:افزایش راندمان مولد های ترمو الکتریکی
TEG همواره به عنوان یکی از اهداف مهندسی مطرح بوده است و استفاده از اصل سیبک،اصل پیلیته واصل تامسون و
MEMS ترموشیمی ونانو سیم های سیلیکونی و همچنین ساخت قطعات و وسایل الکتریکی که با ولتاژ کمتر از
۲۰۰Mv کار کنند به عنوان چند راه برای برای رسیدن به این اهداف مطرح شوده است. از اهداف اصلی این پژوهش تولید مواد ترموالکتریکی پیشرفته و نیز بالا بردن راندمان و توسعه آن در کشور میباشد،همچنین اندازه گدری و نوصیف خواص
مطلب دیگر :
راهنمایی بیشتر برای تولید سایت با کیفیت
اخنتصاصی موادTE ،نحوه اتصال ،قدرت خروجی و بررسی مواد ln4se3،in4Te3،مس-Se-Ge،skutterudites(شکل ۱) وهزینه ها و اقتصادی بودن طرح است.
شکل ۱
حداقل دو سوم انرژی تولید شده حاصل از احتراق سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوییل در خودرو ها و کامیون ها به هدر رفته و به عنوان ضایعات حرارتی از اگزوز خودرو خارج می شود. ترموالکتریک ها مواد نیمه هادی و نیمه رسانایی هستند که حرارت و گرما را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند، می توانند حرارت و گرمای هدر رفته را دریافت و از آن مجددأ استفاده کرده و نیاز به سوخت در خودروها را تا حدودی کاهش دهند و به میزان ۵ درصد باعث صرفه جویی در هزینه های سوخت خودرو می شوند. اما راندمان پایین در ازای هزینه های بالا و گران قیمت بودن، مواد ترموالکتریک موجود و متداول را از ورود عملی و کاربردی به دستگاه ها و وسایل دور نگه داشته است
.
اما حالا محققان در حال مونتاژ اولین نمونه اولیه از ژنراتورهای ترموالکتریک هستند که آن را در خودروهای تجاری و خودروهای شاسی بلند
SUV بتوانند مورد آزمایش قرار دهند.این دستگاه ها اوج پیشرفت هایی هستند که مرکز ساخت تجهیزات ترموالکتریک شرکت
BSST در آیرویندل کالیفرنیا و مرکز
A&D کمپانی جنرال موتورز واقع در وارن میشیگان ساخته می شوند. هر دو شرکت قصد دارند نمونه های اولیه ساخته شده خود را در اواخر تابستان امسال برای آزمایش بر روی خودروها نصب و راه اندازی کنند. شرکت
BSST این کار را بر روی خودروهای فورد و بی.ام.و و شرکت جنرال موتوز این سیستم را بر روی خودروهای
SUV شورلت آزمایش می کنند.
۱-۱ تاریخچه:
- کشف اساس اولیه فناوری ترموالکتریک را می توان به یک فیزیکدان آلمانی به نام توماس ج.سی بک نسبت داد. سی بک کشف کرد که اگر با اتصال دوفلز مختلف یک مدار الکتریکی ایجاد شود و یکی از اتصالات حرارت داده شود درمدار حاصله جریان الکتریکی تولید می شود(شکل ۲). سی بک از این آزمایش خود به این نتیجه میرسید که با این کار جریان در مدار القا میشود ولی چون موضوع به این صورت مورد نظر وی قرار نگرفته بود . این کشف سال ها راکد ماند (۱) Thomas j. seebeck