نظریه های هوش۴۳
تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی.۴۶
محیط اطلاعاتی غنیتر توان کلامی بیشتر ۵۰
رشد واژگان در کودکان پیش دبستانی .۵۲
کمک کردن به رشد زبان در اوایل کودکی۵۳
معنی شناسی ۵۴
مهارت های اصلی مورد نیاز در زبان آموزی۵۶
پیشینه پژوهش .۵۸
جمع بندی .۶۱
فصل سوم: روش شناسی تحقیق ۶۲
مقدمه .۶۳
روش تحقیق .۶۳
طرح تحقیق .۶۴
جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری تحقیق۶۶
ابزارگرد آوری داده ها۶۶
روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ۶۷
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری.۶۸
مقدمه فصل چهار۹ ۶
آمار توصیفی۷۰
آمار استنباطی.۸۳
فصل پنجم: بحث و تقسیر یافته ها.۹۱
مقدمه فصل پنجم.۹۲
خلاصه ی نتایج پژوهش۹۲
بحث و تفسیر نتایج۹۳
نتیجه گیری. ۹۶
محدودیت ها۹۷
پیشنهادها۹۸
منابع ۹۹
چکیده:
در قصهگویی با شیوه هایی که از گذشته های دور در بین مردم رایج بوده است اهداف بسیاری نهفته است. در قصه گویی با شیوه
مطلب دیگر :
راهنمایی بیشتر برای تولید سایت با کیفیت
های معمول به رشد و پرورش نیروی تخیل، رشد شناخت، تکامل ذوق هنری، شکوفایی شوق مطالعه و حتی توانایی بهبود سوادآموزی و تحصیل توجه بسیاری میشود. قصهگویی با شیوه های قدیمی تر به دلیل ارتباط مستقیم و چهره به چهرهی قصهگو با مخاطب به کودک این توانایی را میدهد تا با میراث های قومی و ملی خویش آشنا شود و هویت خود را شکل دهد. کودکان در قصهگویی با شیوه های کهن با شرکت در نشست های قصهگویی و گوش دادن به قصهها، تعبیرها، عبارتها، واژهها و اصطلاحات نویی را میشنوند و با زبان و ادبیات مردم خود آشنا میشوند. در این شیوهی قصهگویی کودکان با احساسها، اندیشهها و ارزش های گوناگون روبرو میشوند که برای آن ها تازه و سرگرمکننده است. قصهها تخیل کودکان را به جولان درمیآورند و آنها را وارد حوزهای از ماجراها میکنند که در هیچ حال دیگری فرصت رویایی با آنها را ندارند(پولادی،۱۳۸۷).
یک قصه گو خوب، برکلمه ها تسلط کامل دارد و از ارزش آنها و اینکه چگونه می تواند روی شنونده اثر بگذارد با خبر است. او به ارز ش درست قرارگرفتن صفت ها و قیدها توجه دارد و از نیروی ابهام، به هنگام گزینش کلمه های خود، آگاه است او می داند که به هنگام گفتن داستان می تواند با کلمه ها حس لمس کردن، چشیدن و بوئیدن را منتقل کند. او همچنین می داند که می تواند با کلمه ها رنگ، جنس و حتی دما را چنان توصیف کند که شنوندگانش را به دنیای خیال بکشاند. قصه گو تصویرگری است که به جای رنگ از کلمه ها استفاده می کند و تصویرهای او با به کار گرفتن هنرمندانۀ کلمه ها همان رنگ آمیزی را دارد که همکار نقاش او به وسیلۀ رنگ به وجود می آورد. کار قصه گو تنها آگاه بودن از نیروی کلمه ها و آنچه آن