دانشکده تحصیلات تکمیلی گروه روانشناسی پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

۵-۱ نتیجه گیری. ۵۳

۵-۲ محدودیت های پژوهش. ۵۵

۵-۳ پیشنهادات پژوهشی. ۵۵

۵-۴ پیشنهادات کاربردی. ۵۵

منابع. ۵۶

پیوست ها ۶۰

 

 

 


چکیده

هدف این پژوهش تعیین رابطه سبک‫های دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر بود. جامعه آماری شامل ۳۰۰ نفراز دانشجویان دختر و پسر ورودی دانشگاه علوم و تحقیقات در رشته های علوم انسانی شهر کرمانشاه بود که  با توجه به نسبت دانشجویان دختر و پسر از تمام رشته ها  ۹۴ نفر دختر و ۷۵ نفر پسر به طور تصادفی انتخاب شدند که این تعداد به طور کلی ۱۶۹ نفر بدست آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های حمایت اجتماعی MOS، دوستی و عدم دوستی ریسمن و بییلنگهام و سبک دلبستگی بزرگسالان RAAS  بود.

 

یافته ها نشان داد که سبک دلبستگی ایمن به طور معناداری بر حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی تاثیر گذار است از طرفی  حمایت اجتماعی به طور معناداری بر کیفیت دوستی  دانشجویان تاثیر گذار است(۰۱/۰< p).مطلب دیگر :


نتیجه گیری: با توجه به نیازی که دانشجویان به حمایت اطرافیان دارند ، حمایت اجتماعی و سبک های

دلبستگی می تواند بر کیفیت دوستی این افراد   نقش به سزایی داشته باشد.

واژه های کلیدی: حمایت اجتماعی، دانشجویان،  سبک های دلبستگی، کیفیت دوستی

 

 

۱   فصل یکم

 

مقدمه پژوهش

 

۱-۱     مقدمه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد