۵-۱ نتیجه گیری. ۵۳
۵-۲ محدودیت های پژوهش. ۵۵
۵-۳ پیشنهادات پژوهشی. ۵۵
۵-۴ پیشنهادات کاربردی. ۵۵
منابع. ۵۶
پیوست ها ۶۰
هدف این پژوهش تعیین رابطه سبکهای دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر بود. جامعه آماری شامل ۳۰۰ نفراز دانشجویان دختر و پسر ورودی دانشگاه علوم و تحقیقات در رشته های علوم انسانی شهر کرمانشاه بود که با توجه به نسبت دانشجویان دختر و پسر از تمام رشته ها ۹۴ نفر دختر و ۷۵ نفر پسر به طور تصادفی انتخاب شدند که این تعداد به طور کلی ۱۶۹ نفر بدست آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های حمایت اجتماعی MOS، دوستی و عدم دوستی ریسمن و بییلنگهام و سبک دلبستگی بزرگسالان RAAS بود.
یافته ها نشان داد که سبک دلبستگی ایمن به طور معناداری بر حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی تاثیر گذار است از طرفی حمایت اجتماعی به طور معناداری بر کیفیت دوستی دانشجویان تاثیر گذار است(۰۱/۰< p).مطلب دیگر :
نتیجه گیری: با توجه به نیازی که دانشجویان به حمایت اطرافیان دارند ، حمایت اجتماعی و سبک های
دلبستگی می تواند بر کیفیت دوستی این افراد نقش به سزایی داشته باشد.
واژه های کلیدی: حمایت اجتماعی، دانشجویان، سبک های دلبستگی، کیفیت دوستی