۱-۳-۲-۵- ترکیب فعالیت ها ۱۷۳
۲-۳-۵-۲- تسهیلات حمایتی. ۱۷۴
۳-۳-۲-۵- تجربه محیطی. ۱۷۵
۴-۳-۲-۵- ارتباطات. ۱۷۶<
/a>
۵-۳-۲-۵- عملکرد گردشگری. ۱۷۷
۶-۳-۲-۵- رضایت گردشگران ۱۷۸
۳-۵- پرسشنامه متخصصان ۱۸۱
۱-۳-۵- نتایج تحلیلی پرسشنامه متخصصان بر اساس آزمون KMO and Bartlett 181
2-3-5- فرایند ارزیابی پرسشنامه مربوط به متخصصان با بهره گرفتن از معادله رگرسیون ۱۸۲
۱-۲-۳-۵- ارزیابی میزان رقابت پذیری. ۱۸۲
۲-۲-۳-۵- ارزیابی میزان جذابیت. ۱۸۳
فصل ششم:جمع بندی، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ۱۸۷
۱-۶- آزمون فرضیات پژوهش ۱۸۸
۲-۶- پیشنهادهای اجرایی ۱۸۸
۱-۲-۶- توجه به عوامل تقویت کننده تجربه محیطی. ۱۸۸
۲-۲-۶- توجه به عوامل تقویت کننده ارتباطات. ۱۸۹
۱-۲-۲-۶- تغییر اسم، برند و شعار محدوده گردشگری. ۱۹۰
۳-۲-۶- نکاتی برای شهرداری و شرکت نوسازی اراضی عباس آباد. ۱۹۱
-۳۶- پیشنهادهای پژوهشی ۱۹۱
منابع فارسی ۱۹۲
منابع انگلیسی ۱۹۳
منابع اینترنتی ۱۹۶
پیوست الف: پرسشنامه استفاده کنندگان از فضا ۱۹۷
پیوست ب: پرسشنامه متخصصان و خبرگان ۲۰۰
فهرست جداول
جدول شماره ۱: مهم ترین تغییرات در رهیافت برنامه ریزی از سال ۱۹۶۷. ۲۲
جدول شماره ۲ : شهرهای رتبه یک تا پنج در فهرست رتبه بندی اخیر. ۳۱
جدول شماره ۳: مولفه های برند سازی از دید کونکنیک. ۴۰
جدول شماره ۴ : سطوح رقابت پذیری ۴۵
جدول شماره ۵ : تعاریف رقابت پذیری ۴۶
جدول شماره ۶ : عوامل درونی موثر بر رقابت پذیری شهری ۴۹
جدول شماره ۷: عوامل ضروری و معیارهای موفقیت از دید مونتگومری ۷۳
جدول شماره ۸: معیارها و شاخص های تحقیق ۱۰۶
جدول شماره ۹: نتایج تحلیل گروه های مطالعاتی ۱۴۰
جدول شماره ۱۰ : کاربری حوزه ها ۱۵۱
جدول شماره ۱۱: مشخصات قطعات زمینهای عباسآباد به تفکیک حوزهها ۱۵۸
ادامه جدول مشخصات قطعات زمینهای عباسآباد به تفکیک حوزهها ۱۵۹
ادامه جدول مشخصات قطعات زمینهای عباسآباد به تفکیک حوزهها ۱۶۰
ادامه جدول مشخصات قطعات زمینهای عباسآباد به تفکیک حوزهها ۱۶۱
جدول شماره ۱۲ : آزمون KMO and Bartlett’s Test. 171
جدول شماره ۱۳ : نتایج اشتراکات اولیه و اشتراکات استخراجی ۱۷۲
جدول شماره ۱۴: عوامل اصلی پرسشنامه استفاده کنندگان ۱۷۲
جدول شماره ۱۵: اثر ترکیب فعالیت ها بر رقابت پذیری ۱۷۳
جدول شماره ۱۶: اثر ترکیب فعالیت ها بر جذابیت ۱۷۳
جدول شماره ۱۷: اثر تسهیلات حمایتی بر رقابت پذیری ۱۷۴
جدول شماره ۱۸: اثر تسهیلات حمایتی بر جذابیت ۱۷۴
جدول شماره ۱۹: اثر تجربه محیطی بر رقابت پذیری ۱۷۵
جدول شماره ۲۰: اثر تجربه محیطی بر جذابیت ۱۷۵
جدول شماره ۲۱: اثر ارتباطات بر رقابت پذیری ۱۷۶
جدول شماره ۲۲: اثر ارتباطات بر جذابیت. ۱۷۶
جدول شماره ۲۳: اثر عملکرد گردشگری بر رقابت پذیری ۱۷۷
جدول شماره ۲۴: اثر عملکرد گردشگری بر جذابیت ۱۷۷
جدول شماره ۲۵: اثر رضایت گردشگر بر رقابت پذیری ۱۷۸
جدول شماره ۲۶: اثر رضایت گردشگر بر جذابیت. ۱۷۸
جدول شماره ۲۷: آزمون KMO and Bartlett’s Test 181
جدول شماره ۲۸ : نتایج اشتراکات اولیه و اشتراکات استخراجی ۱۸۱
جدول شماره ۲۹: عوامل اصلی پرسشنامه متخصصان. ۱۸۲
جدول شماره ۳۰: معناداری گویه های مورد پرسش با رقابت پذیری ۱۸۲
جدول شماره ۳۱: میزان همبستگی عناصر اصلی و وابسته با رقابت پذیری ۱۸۳
جدول شماره ۳۲: معناداری گویه های مورد پرسش با جذابیت. ۱۸۳
جدول شماره ۳۳: میزان همبستگی عناصر اصلی و وابسته با جذابیت ۱۸۴
فهرست شکل ها
شکل شماره ۱ : چرخه پیدایش شهر جهانی ۲۹
شکل شماره ۲: گروه های دخیل در شکل گیری برند شهری ۳۷
شکل شماره ۳: شهر بعنوان یک سیستم. ۴۳
شکل شماره ۴: مدل عمومی رقابت پذیری شهری ۴۷
شکل شماره ۵: سطوح فضایی سه گانه مفهوم رقابت پذیری ۵۱
شکل شماره ۷: مدل TDCA و پروسه مشتمل بر آن ۱۰۱
شکل شماره ۷: مدل TDCA و پروسه مشتمل بر آن ۱۶۵
شکل شماره ۸: اثر گذاری عوامل اصلی و اثر پذیری عوامل وابسته بر رقابت پذیری و جذابیت ۱۷۹
شکل شماره ۹: شاخص های عوامل تاثیرگذار و موثر از رقابت پذیری و جذابیت از دید استفاده کنندگان ۱۸۰
f=”#_Toc379079305″>شکل شماره ۱۰: شاخص های عوامل تاثیرگذار و موثر از رقابت پذیری و جذابیت از دید متخصصان ۱۸۵
شکل شماره ۱۱: اجزای تجربه محیطی ۱۸۹
فهرست نقشه ها
نقشه شماره ۱: موقعیت زمینهای عباسآباد در پهنه گسترده شهر تهران ۱۱۵
نقشه شماره ۲: موقعیت زمینهای عباسآباد در محورهای طبیعی و تاریخی شهر تهران ۱۱۵
نقشه شماره ۳: محورهای سبز شرقی – غربی ۱۱۶
نقشه شماره ۴: محورهای سبز شمالی – جنوبی پیشنهادی طرح جامع شهر تهران. ۱۱۶
نقشه شماره ۵: سازمان فضایی ادراکی ۱۲۲
نقشه شماره ۶: شیکه ارتباطات شهری در محدوده عباس آباد. ۱۲۵
نقشه شماره ۷: ساختار توپوگرافیک زمینهای عباسآباد پیش از تغییرات سالهای اخیر. ۱۲۷
نقشه شماره ۸: ساختار توپوگرافیک زمینهای عباسآباد پس از تغییرات سالهای اخیر. ۱۲۸
نقشه شماره ۹: آخرین عکس ماهوارهای از زمینهای عباسآباد ـ سال ۱۳۸۵. ۱۲۹
نقشه شماره ۱۰: محورهای شمالی ـ جنوبی رود ـ درههای تهران در طرح جامع تهران. ۱۳۱
نقشه شماره ۱۱ و ۱۲: موقعیت اراضی عباس آباد در ساختار طبیعی شهر تهران ۱۳۲
نقشه شماره ۱۳: طرح جامع اراضی عباسآباد. ۱۳۵
نقشه شماره ۱۴: وضع موجود اراضی عباس آباد. ۱۳۶
نقشه شماره ۱۵: عناصر بخش شمالی محدوده اراضی عباس آباد. ۱۳۷
نقشه شماره ۱۶: باغات فرهنگی در محدوده اراضی ۱۳۸
نقشه شماره ۱۷: عناصر بخش غربی مجموعه اراضی عباس آباد. ۱۳۹
نقشه شماره ۱۸: حوزههای هفتگانه زمینهای عباسآباد. ۱۴۲
نقشه شماره ۱۹: ZONE A 152
نقشه شماره ۲۰: ZONE B 153
فهرست نمودارها
نمودار شماره ۱ : فرایند پژوهش. ۱۶
نمودار شماره ۲ : فرایند تحلیل ۱۶۴
نمودار شماره ۳ : نسبت جنسی استفاده کنندگان ۱۶۶
نمودار شماره ۴ : نسبت سنی استفاده کنندگان ۱۶۷
نمودار شماره ۵ : وضعیت تاهل استفاده کنندگان ۱۶۷
نمودار شماره ۶ : شغل استفاده کنندگان. ۱۶۸
نمودار شماره ۷ : میزان تحصیلات استفاده کنندگان. ۱۶۸
نمودار شماره ۸ : محل سکونت استفاده کنندگان ۱۶۹
نمودار شماره ۹ : وسایل نقلیه استفاده کنندگان. ۱۶۹
نمودار شماره ۱۰ : انگیزه سفر استفاده کنندگان. ۱۷۰
نمودار شماره ۱۱ : نحوه شناخت استفاده کنندگان. ۱۷۰
نمودار شماره ۱۲ : تسهیلات اقامتی استفاده کنندگان. ۱۷۱
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- تشریح موضوع پایاننامه و مسأله مورد پژوهش
بدون تردید یکی از مهمترین وقایع اواخر قرن بیستم، شکل گیری پدیده جهانی شدن و رقابت بین شهر ها است، که تحولات چشمگیری را در ابعاد مختلف زندگی بشر ایجاد کرده است. به دنبال کارهای اخیر هال(۱۹۸۴،۱۹۶۶)، و ساسن (۱۹۹۱)پژوهش های قابل توجه دیگری در مورد ایدهی “شهرهای جهانی” صورت گرفته است. این محققان، برای این شهرها به مثابه ی مراکز فرمان دهی اقتصاد جهانی و کانون های حیاتی جریان کالاها، افراد و عقاید نظریه پردازی کرده اند. (جان رنی شورت، ۲۰۰۴)
ﻫﻤﺎنﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﻧﻮ و ﻓﺮاﮔﻴﺮ از دﻫﻪ ۱۹۸۰ ﻣﻴﻼدی ﺑﺪﻳﻦﺳﻮ، حیات اجتماعی و اقتصادی و همچنین زندگی سیاسی و فرهنگی اﻧﺴﺎن ﻣﻌﺎﺻﺮ را در ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺑـﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎ »، ﺑﻪﻋﻨﻮان ﻣﻜﺎنﻫﺎی ﺗﺒﻠﻮر زﻧﺪﮔﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و اﻗﺘﺼﺎدی و ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ اﻧﺴﺎن اﻣﺮوز ﻧﻴﺰ ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪﻧﮕﺮاﻧﻲﻫﺎ و ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی ﻣﻄﺮح در زﻣﻴﻨﺔ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺟﻬﺎﻧﻲﺷﺪن از دﻫﻪ ۱۹۹۰ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای از ﮔﻔﺘﻤﺎن ﻏﺎﻟﺐ ﺟﻬﺎﻧﻲﺷﺪن ﺗﺄﺛﻴﺮ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪاﻧﺪ. در اﻳﻦ ﻣﻴﺎن ﺑﺮرﺳﻲ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺷﻬﺮی ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟـﻪ ﻣﻬـﻢﺗـﺮﻳﻦ ﻗﻠﻤـﺮو ﺷـﻜﻞﮔﻴـﺮی ﺣﻴﺎت ﺟﻤﻌﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﻳﻜﻲ از ﻛﺎﻧﻮنﻫﺎی ﺗﺠﻠﻲ و اﻧﻌﻜﺎس تاثبرات مثبت و منفی پدیده ﺟﻬـﺎﻧﻲﺷـﺪن ﺿﺮوری ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.
مسئله جهانی شدن در ابعاد مختلف شهرها را به تلاشی دیگرگونه برای ادامه حیات واداشته است. شهر جهانی به عنوان مهمترین فضای فعالیت، قلب تپنده اقتصاد
ی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دنیای امروز است. در عصر کنونی، شهرها به عرصههای رقابت در مقیاس کلان بدل شده اند، رقابت بر سر جذب بیشترینها، که به کسبمطلب دیگر :
منبع پایان نامه ارشد با موضوع جبران خسارت، جبران خسارات، قوه قاهره
بیشترین سرمایه، بیشترین سود، و در نهایت بیشترین اعتبار میانجامد. چنانکه میتوان پنداشت، جنگ هزاره سوم “جنگ بر سر جذب مردم (ساکنین، سرمایه گذاران، شاغلان و .) در شهر” است.
مسئله رقابت پذیری شهری که خود دارای رابطه دو سویه با جهانی شدن و شهر جهانی است، مفاهیم جدیدی در رابطه با برنامه ریزی شهری پدید آورده است، که یکی از آنها الحاق برند فرهنگی و تفرجگاهی به منطقه ای در شهر است. چنین شهری دارای ویژگیهایی از جمله، داشتن داستان یا پیشینه، ویژگی منحصر به فرد، ارزش، تصویر و است.2-1-معرفی و بیان پرسش های پایاننامه
3-1- اهداف پایاننامه
هدف کلان: