عنوان : بررسی تأثیر ومقایسه آموزش به شیوه دیداری وشنیداری بر میزان یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان ...

بتوان زمینه تدوین برنامه های ارتقای کیفیت خدمات آموزشی درسطح مدارس ودانشگاه ها را فراهم نمود.لذاپرسش اصلی این پژوهش آن است که چه اندازه تدریس به شیوه آموزش دیداری وشنیداری بر میزان یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر سرپل ذهاب مؤثر است؟

۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق:

سنجش میزان استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری و کاربردی دارای اهمیت می باشد.یعنی هم تحقیقی بنیادی است و موجب شناخت این رسانه ها در جامعه می شود هم تحقیقی کاربردی است و می توان با شناخت متغیر های موثر بر رسانه های دیداری وشنیداری و تاثیر آن بر مهارت های اجتماعی در برنامه ریزی و سیاست گذاری از نتایج آن استفاده کرد.

در این راستا می توان گفت به طورکلی اهمیت استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری و پرداختن به این موضوع که منجر به تأثیر برمهارت اجتماعی می شود از این بابت است که ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که از هر سو در احاطه وسایل و رسانه های جمعی غول پیکر و فراگیر از جمله ماهواره،تلویزیون،رادیو،مطبوعات و . می باشیم که در اکثر موارد ذهن و درک مارا مورد حملات فکری ،تبلیغاتی و ذهنی قرار می دهند و از این طریق فکر افراد را به سوی اهداف از پیش تعیین شده از سوی دولت ،نهاد ها،سازمان ها سمت و سوی می دهند.جهان امروز را عصر ارتباطات ،عصر اطلاعات الکترونیک نامیده اند.در چنین فضایی رشد افزار های انتقال اطلاعات و مبادله افکار و عقایداز قبیل روزنامه ،رادیو،تلویزیون و. از شتاب و گسترش چشمگیری برخوردار است .این ابزار ها در راه پیشرفت زندگی اجتماعی ،سیاسی،فرهنگی نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا می کنند (پورکریمی،۱۳۸۸).

هرگونه بحثی درباره رسانه های دیداری وشنیداری منوط به شناسایی و قبول این نکته است که ما به طرز عمیقی به حضور ومحتوای برنامه های آنها وابسته هستیم (هاشمی،۱۳۹۰).مطلب دیگر :



اهمیت و پرداختن به رسانه های دیداری وشنیداری در جامعه دارای بعد های مختلفی از جمله بعد اجتماعی و فردی است در سطح اجتماعی رسانه ها جزء جدایی ناپذیر نهادهای اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی ،آموزشی ،مذهبی خانوادگی ما محسوب می شود.آنها هزاران شغل برای کارکنان صنایع رسانه ای فراهم می کنند و به صورت غیر مستقیم برای چندمیلیون خانواده دیگر شرایطی فراهم می آورند که زندگی خود را از طریق فعالیت های مربوط به رسانه ها تأمین کنند.رسانه ها به صورت بخش مرکزی و اصلی صحنه سیاسی در آمده اند حتی گروه های فعال در مسائل آموزشی و مذهبی به گونه گسترده از رسانه ها استفاده می کنند.خانواده ها برای تمدد اعصاب و تفریح و شادی به رسانه ها وابسته اند(قوشلی،۱۳۸۴).

توجه و انجام تحقیق در مورد رسانه های دیداری وشنیداری باعث پیشبرد و تحقق اهداف جامعه به طور هدفمند و برنامه ریزی شده می شود و سنگ بنای توسعه و پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت.رسانه ها با توجه به قدرت و نفوذی که بر افراد یک جامعه می توانند داشته باشند می توان اعتماد به خصوص اعتماد اجتماعی را در سطح جامعه نسبت به دولت ،ارگانها،سازمانها،اداره ها،و سایر بخش های یک جامعه گسترش دهند.رسانه ها در صورتی که موجب افزایش اعتماد در بین جامعه شوند باعث پیشرفت اجزای جامعه ،مشارکت افراد جامعه در سطح سیاسی،اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی و. می شوند.

مسلماً جامعه ای که قصد توسعه و آبادانی را در همه زمینه ها چه در سطح منطقه ای و چه در سطح بین المللی را دارد نباید به رسانه های دیداری وشنیداری که به عنوان یکی از عوامل پیشرفت جامعه شناخته می شود بی تفاوت عمل نماید چرا که عدم توجه به رسانه ها باعث و زمینه ساز بی اعتمادی ،عدم مشارکت ،عدم توسعه همه جانبه و در کل عقب افتادگی و وابستگی هرچه بیشتر جامعه می باشد.(مام احمدی،صص ۲۹-۲۸). جامعه امروزی مانیز جامعه ای در حال توسعه است که محتمل بحران ها و بی نظمی های اجتماعی ،سیاسی اقتصادی می باشد.بررسی تاثیر رسانه های دیداری وشنیداری برمهارت های اجتماعی به عنوان ارتباط میان مردم ،نهادها سازمانها و. که یکی از عناصر اصلی جامعه را تشکیل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد