ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺻﻔﺤﻪ § ﭘﻴﺸﮕﻔﺘﺎﺭ ﺍﻟﻒ § ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ . ١ ﻣﻘﺪﻣﻪ ٢ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺴﺎﻟﻪ ٢ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴﻖ ٣ ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ
  ﻣﻘﺪﻣﻪ ١٢١
  ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ١٢٢
  ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ١٢٣
  ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺤﻘﻴﻖ ١٢٣
  ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺍﺯ ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ١٢۴
  ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺯﻣﺎﻥ . ١٢۵
  ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ١٢۶
  ﺗﻌﺮﻳﻒ، ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺁﻣﺎﺭﻱ ١٢٨
  ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮﻱ ﻭ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ١٢٨
  ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺳﻨﺠﺶ ﻭ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎ ١٣٢
  ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ ١٣٣
  ﺭﻭﺵ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎ ١٣۶
§ ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎﺭﻡ . ١٣٩
  ﻣﻘﺪﻣﻪ . ١۴٠
  ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻭﻳﮋﮔﻲﻫﺎﻱ ﺟﻤﻌﻴﺖﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ١۴٠
  ﺗﻮﺯﻳﻊ ﺟﻨﺴﻴﺘﻲ . ١۴١
  ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺳﻨﻲ . ١۴٢
  ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺳﻄ ﺗﺤﻴﻼﺕ . ١۴٣
  ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ١۴۴
  ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺎﺧﻫﺎﻱ ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻭ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﮔﻲ . ١۴۵
  ﺟﺪﺍﻭﻝ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻲ ﻭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭﻫﺎ ١۴٨
  ﺁﺯﻣﻮﻥ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎ . ١٧٢
  ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻓﺮﺿﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ١٧۴
  ﺁﺯﻣﻮﻥ T ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺳﻄ ﺑﻬﻴﻨﮕﻲ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ . ١٨٧
  ﺭﺗﺒﻪﺑﻨﺪﻱ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺍﺯ ﺣﻴ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺷﻜﺎﻑ ﺑﻴﻦ ﻭﺿﻊ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﻣﻄﻠﻮﺏ ١٨٨
  ﻧﻘﺶ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺟﻤﻌﻴﺖﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺩﺭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ١٩١
§ ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ . ١٩٣
  ﻣﻘﺪﻣﻪ ١٩۴
  ﻣﺮﻭﺭﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪ ١٩۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مطلب دیگر :

بایگانی‌های پایان نامه های روانشناسی - نوآفرینان ایران جوان


  ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ
ﺑﺤ ﻭ ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮﻱ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻓﺮﺿﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ١٩٩
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﺍﻭﻝ ١٩٩
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﺩﻭﻡ . ٢٠٠
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﺳﻮﻡ ٢٠٢
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﻬﺎﺭﻡ ٢٠٣
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﭘﻨﺠﻢ ٢٠۵
ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻓﺮﻋﻲ ﺷﺸﻢ ٢٠٧
ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ٢٠٩
ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺗﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﻓﺮﺿﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ ٢٠٩
ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺗﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺁﺗﻲ . ٢١٣
ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺤﻘﻴﻖ . ٢١۵
ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﺎﺭﺳﻲ . ٢١۶
ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﺎﺭﺟﻲ ٢١٨
ﭘﻴﻮﺳﺖﻫﺎ . ٢٣٢
ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ ٢٣٣

ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ: ﻛﻠﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ
ﻣﻘﺪﻣﻪ
ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺒﺎﺷﺖ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﺎﺩﻱ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻓﻴﺰﻳﮑﻲ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﮐﺮﺩ، ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻨﻮﻧﻲ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻣﺎﻟﻲ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺑﻪ ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﻳﮏ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻨﺒﻌﻲ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺧﻠﻖ ﻫﻨﺠﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺍﻋﻀﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﻘﺸﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻓﻴﺰﻳﮑﻲ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺍﻳﻔﺎ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻤﻌﻲ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ، ﺍﻧﺴﺠﺎﻡ ﺑﺨﺶ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﻏﻴﺎﺏ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺳﺎﻳﺮ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﭘﻴﻤﻮﺩﻥ ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﻧﺎﻫﻤﻮﺍﺭ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻭﺟﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺍﻣﺎ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺤﺚ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﺍﺧﻴﺮ ﺭﻭﻧﻖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻗﺮﻳﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻟﻲ، ﻓﻴﺰﻳﮑﻲ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﻴﻦ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺗﺆﺍﻡ ﺑﺎ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ، ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺣﻔﻆ ﺍﺭﺯﺷﻬﺎ ﻭ ﻫﻨﺠﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻣﮑﺎﻧﭙﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ.
ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺴﺄﻟﻪ
ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻨﺒﻌﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ، ﻳﺎ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﻱ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻳﺎ ﻓﺮﺩﻱ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ، ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﻫﺎ، ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻫﺎ، ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﻱ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻟﻲ، ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻧﻔﻮﺫ، ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﺍﺣﺴﺎﺳﻲ، ﺧﻴﺮﺧﻮﺍﻫﻲ، ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﮐﻠﻤﻪ “ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ” ﺩﺭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﻻﻟﺖ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ، ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺍﻳﻲ ﻫﺎﻱ ﺷﺨﺼﻲ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ، ﻫﻴﭻ ﻓﺮﺩﻱ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻣﺎﻟﮏ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ: ﻛﻠﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ
ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﻴﻦ ﺷﺨﺼﻲ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻓﺮﺩ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﻳﮏ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲﮐﻨﺪ

 

  • ﺍﺳﺎﺱ ﻭ ﭘﺎﻳﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺣﺲ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻱ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺣﺪ ﻓﺮﺩ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺷﺪﻩ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد