ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ اﺧﺬ درﺟﻪ دﮐﺘﺮی در رﺷﺘﻪ روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﻮﺿﻮع: ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ دو ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ...

:۲-۴-۳-۳ ﻧﮕﺮش ﺑﻪ ﺳﻮی دﯾﮕﺮان. .۷۱

 

:۲-۴-۳-۴ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﻨﺲ ﻣﺨﺎﻟﻒ. . ۷۱

 

:۲-۴-۳-۵ ﻧﮕﺮش ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ زﻧﺪﮔﯽ. ۷۱

:۲-۴-۴ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎی ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:. ۷۱

 

:۲-۴-۴-۱ رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ۷۱

 

:۲-۴-۴-۲ ﺷﻐﻞ ۷۱

:۲-۴-۴-۳ ﻋﺸﻖ و رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ. ۷۱

:۲-۴-۵ اﻧﻮاع ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:. ۷۴

 

:۲-۴-۵-۱ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎزﭘﺮوراﻧﻪ ۷۴

 

:۲-۴-۵-۲ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺤﺖ ﺳﻠﻄﻪ. ۷۴

:۲-۴-۵-۳ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ وﺳﻮاﺳﯽ. ۷۵

:۲-۴-۵-۴ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮاﻧﻪ. ۷۵

 

:۲-۴-۵-۵ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺰواﺟﻮﯾﺎﻧﻪ. ۷۵

 

:۲-۴-۵-۶ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﻼﻗﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ۷۵

:۲-۴-۶ ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ:. ۷۷

:۲-۴-۶-۱ ﮐﻨﮑﺎش ﺟﻮ ﺧﺎﻧﻮاده ۷۷

 

:۲-۴-۶-۲ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﻃﺮهﻫﺎی اوﻟﯿﻪ ۷۸

 

:۲-۴-۶-۳ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺗﻮﻟﺪ. ۷۹

:۲-۴-۶-۴ ﺑﺮرﺳﯽ روﯾﺎﻫﺎ ۸۰

:۲-۴-۷ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ زوﺟﯿﻦ از ﭼﺸﻢاﻧﺪاز روانﺷﻨﺎﺳﯽ ﻓﺮدی. ۸۰

 

:۲-۴-۸ اﻧﻮاع ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ زوﺟﯿﻦ: ۸۳

 

:۲-۴-۸-۱ ﭘﯿﺶ از ازدواج ۸۳

 

:۲-۴-۸-۲ ازدواج و ﺣﯿﻦ راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ۸۳

 

 

:۲-۴-۸-۳ ﭘﺲ از ازدواج ۸۶

 

:۲-۴-۸-۴ ﺧﺎﻧﻮاده ۸۷

:۲-۴-۹ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ و ﮐﺎر ﺑﺎ زوﺟﯿﻦ در روﯾﮑﺮد آدﻟﺮی:. ۸۸

 

:۲-۴-۹-۱ اﯾﺠﺎد و ﺑﺮﻗﺮاری راﺑﻄﻪ. ۸۸

 

:۲-۴-۹-۲ درک و ﻓﻬﻢ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ۸۸. . .

 

:۲-۴-۹-۳ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺑﯿﻨﺶ ﺑﻪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ۸۹

:۲-۴-۹-۴ ﺑﺎزآﻣﻮزی و ﺟﻬﺖﮔﯿﺮی دوﺑﺎره ﺑﻪ راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻌﻠﻖ-ﻋﻼﻗﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. .۸۹

 

:۲-۴-۱۰ ﻫﺪفﻫﺎی ﮐﻠﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪ روی زوﺟﯿﻦ. ۹۰

 

:۲-۵ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و اﻧﻮاع زوﺟﯿﻦ .۹۰

 

:۲-۶ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ۹۲

:۲-۷ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ. ۹۳

 

:۲-۸ واﮐﻨﺶﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ: ۹۴

 

:۲-۸-۱ ﺑﻪ ﺻﺪا در آﻣﺪن . ۹۴

:۲-۸-۲ وﻓﺎداری. ۹۴

:۲-۸-۳ ﻏﻔﻠﺖ ۹۴

 

:۲-۸-۴ ﺧﺮوج. ۹۵

 

:۲-۹ ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی. ۹۵

ﻓﺼﻞ ﺳﻮم: روش ﭘﮋوﻫﺶ

 

:۳-۱ ﻃﺮح ﭘﮋوﻫﺶ ۹۸

:۳-۲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ۹۹

 

:۳-۳ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﭘﮋوﻫﺶ. ۹۹

 

:۳-۴ ﻣﻼکﻫﺎی ورود و ﺧﺮوج. ۹۹

:۳-۵ اﺑﺰارﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ. ۱۰۱

:۳-۵-۱ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﻧﺮﯾﭻ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه ۱۰۱    .

 

:۳-۵-۲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻃﺮحواره ﯾﺎﻧﮓ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه. ۱۰۳

 

:۳-۵-۳ ﻣﻘﯿﺎس ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﮏ. ۱۰۵

:۳-۵-۴ ﻣﻘﯿﺎس اﺻﻠﯽ آدﻟﺮی ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﻦﻓﺮدی- ﻧﺴﺨﻪ ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن. ۱۰۷

:۳-۵-۵ ﭼﮏ ﻟﯿﺴﺖ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی اﺧﺘﻼل رواﻧﯽ. ۱۱۰

 

:۳-۵-۶ ﺑﺴﺘﻪﻫﺎی ﻣﺪاﺧﻠﻪ ۱۱۲

 

:۳-۶ ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺟﺮای ﭘﮋوﻫﺶ. ۱۱۶

 

 

 

 

:۳-۷ روش آﻣﺎری. ۱۱۷

 

ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم: ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ

 

:۴-۱ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﯾﮏ. ۱۲۳

 

:۴-۲ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره دو ۱۲۵

:۴-۳ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﺳﻪ ۱۳۰

 

:۴-۴ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﭼﻬﺎر. ۱۳۴

 

:۴-۵ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﭘﻨﺠﻢ. ۱۳۸

 

:۴-۶ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﺷﺶ ۱۴۱

:۴-۷ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﻫﻔﺖ. ۱۴۳

 

:۴-۸ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﺷﻤﺎره ﻫﺸﺖ ۱۴۶

 

:۴-۹ ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺟﺎﻧﺒﯽ. ۱۴۸

 

ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ: ﺑﺤﺚ و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی

 

:۵-۱ ﺑﺤﺚ و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی ۱۵۳

:۵-۲ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ ۱۸۶

 

:۵-۳ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﯽ ۱۸۷

 

:۵-۴ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی ﺑﺮای ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ. ۱۸۸

ﻣﻨﺎﺑﻊ . ۱۸۹

 

ﺿﻤﺎﺋﻢ

 

ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ اﻧﺮﯾﭻ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه ۲۲۲.

 

ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻃﺮحواره ﯾﺎﻧﮓ- ﻧﺴﺨﻪ ﮐﻮﺗﺎه. ۲۲۴

 

ﻣﻘﯿﺎس ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﮏ. ۲۲۸

ﻣﻘﯿﺎس اﺻﻠﯽ آدﻟﺮی ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﻦﻓﺮدی- ﻧﺴﺨﻪ ﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن. ۲۲۹

ﭼﮏ ﻟﯿﺴﺖ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی اﺧﺘﻼل رواﻧﯽ. ۲۳۱

 

ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ وارﯾﺎﻧﺲ اﻧﺪازهﻫﺎی ﺗﮑﺮاری ۲۳۷

 

ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ درونﮔﺮوﻫﯽ ﭘﺲآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ. ۲۴۴

ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر. . ۲۴۷

ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزش ﮔﺮوﻫﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر ۲۶۷

 

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺟﺪولﻫﺎ

 

 

ﺟﺪول :۲-۱ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ. ۴۲

ﺟﺪول :۲-۲ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﺷﺮﻃﯽ و ﻏﯿﺮﺷﺮﻃﯽ. . ۵۴

 

ﺟﺪول:۲-۳ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯾﯽ از ﭘﺎﺳﺦﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪای ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر ۶۱

 

ﺟﺪول :۲-۴ ﭘﯿﻮﺳﺘﺎرﻫﺎ و ﻗﻄﺐﻫﺎ رﻓﺘﺎری در راﺑﻄﻪ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ. ۶۲

ﺟﺪول :۲-۵ ﭘﻨﺞ ﻧﻮع زوﺟﯿﻦ ۹۱

ﺟﺪول:۳-۱وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﺟﻤﻌﯿﺖﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮔﺮوهﻫﺎی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ۱۰۰

 

ﺟﺪول :۳-۲ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ. ۱۰۲

 

ﺟﺪول :۳-۳ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ. ۱۰۴

ﺟﺪول :۳-۴ ﻋﺎﻣﻞﻫﺎی ﻣﮑﻨﻮن در ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی آﻧﻬﺎ ۱۰۶

ﺟﺪول :۳-۵ ﺳﺒﮏﻫﺎی دهﮔﺎﻧﻪ زﻧﺪﮔﯽ و ﺳﺆالﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ۱۰۹

ﺟﺪول :۳-۶ اﺑﻌﺎد و ﺳﺆالﻫﺎی ۱۱۱. SCL90-R

 

ﺟﺪول :۳-۷ دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر. ۱۱۳

ﺟﺪول :۳-۸ دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺪاﺧﻠﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر ۱۱۵

ﺟﺪول :۴-۱ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤﺮهﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در آزﻣﻮدﻧﯽﻫﺎ ۱۲۱

 

ﺟﺪول:۴-۲ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿﻪ آزﻣﻮدﻧﯽﻫﺎ. ۱۲۲

 

ﺟﺪول:۴-۳ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺣﻮزهﻫﺎی ﻃﺮحواره و رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ. . ۱۲۳

ﺟﺪول:۴-۴ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻃﺮحوارهﻫﺎ. ۱۲۴

ﺟﺪول :۴-۵ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ۱۵ ﻃﺮحواره ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ. ۱۲۵

 

ﺟﺪول :۴-۶ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ. ۱۲۶

 

ﺟﺪول:۴-۷ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ و رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ . ۱۲۷

 

ﺟﺪول :۴-۸ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ . ۱۲۸

 

ﺟﺪول:۴-۹ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮافاﺳﺘﺎﻧﺪارد رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﺶآزﻣﻮن، ﭘﺲآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی.۱۲۹

ﺟﺪول:۴-۱۰ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﭘﺲآزﻣﻮن ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل. ۱۳۰

 

ﺟﺪول:۴-۱۱ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۱

 

ﺟﺪول :۴-۱۲ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﯿﮕﯿﺮی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل. ۱۳۲

 

ﺟﺪول :۴-۱۳ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۳      .

ﺟﺪول :۴-۱۴ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﺲآزﻣﻮن ﮔﺮوه ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل. ۱۳۴

 

ﺟﺪول:۴-۱۵ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۵

 

ﺟﺪول :۴-۱۶ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﯿﮕﯿﺮی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۶

 

 

ﺟﺪول :۴-۱۷ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل ۱۳۷

 

ﺟــﺪول :۴-۱۸ ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﺗﻔــﺎوت ﭘــﯿﺶآزﻣــﻮن و ﭘــﺲآزﻣــﻮن رﺿــﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷــﻮﯾﯽ در دو ﮔــﺮوه

 

آزﻣﺎﯾﺸﯽ. ۱۳۸

 

ﺟــﺪول :۴-۱۹ ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﺗﻔــﺎوت ﭘــﯿﺶآزﻣــﻮن و ﭘﯿﮕﯿــﺮی رﺿــﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷــﻮﯾﯽ در دو ﮔــﺮوه

 

آزﻣﺎﯾﺸﯽ ۱۳۸

 

ﺟـــﺪول:۴-۲۰ ﻣﯿـــﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤـــﺮاف اﺳـــﺘﺎﻧﺪارد ﻧﻤـــﺮهﻫـــﺎی ﺑﯿـــﻨﺶ ﺷـــﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻣﺆﻟﻔـــﻪﻫـــﺎی آن در

 

زوﺟﯿﻦ . ۱۴۰

 

ﺟﺪول :۴-۲۱ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﭘﺲآزﻣﻮن ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر

و ﮐﻨﺘﺮل. ۱۴۱

 

ﺟــﺪول:۴-۲۲ﻣﻘﺎﯾــﺴﻪ ﻧﻤــﺮهﻫــﺎی ﭘــﺲآزﻣــﻮن ﮔــﺮوه ﻃــﺮحواره ﻣﺤــﻮر و ﮐﻨﺘــﺮل در ﻣﺆﻟﻔــﻪﻫــﺎی ﺑﯿــﻨﺶ


 

ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ. . ۱۴۱

 

ﺟﺪول:۴-۲۳ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤـﻮر و ﮐﻨﺘـﺮل

در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی ۱۴۲

ﺟﺪول:۴-۲۴ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه ﻃﺮحواره ﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی ۱۴۳

 

ﺟﺪول:۴-۲۵ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔـﺮوه آزﻣﺎﯾـﺸﯽ ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و

 

ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﺲ آزﻣﻮن. ۱۴۳

ﺟﺪول:۴-۲۶ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔـﺮوه ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و ﮐﻨﺘـﺮل در ﻣﺮﺣﻠـﻪ ﭘـﺲ-

آزﻣﻮن ۱۴۴

 

ﺟﺪول :۴-۲۷ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻮوارﯾﺎﻧﺲ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾـﺸﯽ ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽﻣﺤـﻮر و

 

ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی ۱۴۵

 

ﺟﺪول:۴-۲۸ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﮔﺮوه ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽﻣﺤﻮر و ﮐﻨﺘﺮل در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی۱۴۵

 

مطلب دیگر :

بهترین راه موفقیت در زندگی چیه؟ 


 

ﺟﺪول:۴-۲۹ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺗﻔﺎوت ﭘﯿﺶآزﻣﻮن و ﭘﺲآزﻣﻮن ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ. .۱۴۶

 

ﺟﺪول :۴-۳۰ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﻤﺮهﻫﺎی ﺗﻔﺎوت ﭘﯿﺶآزﻣﻮن و ﭘﯿﮕﯿﺮی ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در دو ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺸﯽ ۱۴۶

ﺟﺪول:۴-۳۱ ﻣﺎﺗﺮﯾﺲ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻃﺮحوارهﻫﺎ. ۱۴۸

 

ﺟﺪول:۴-۳۲ ﺿﺮاﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪ و ﺳﺒﮏﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ۱۵۰

 

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺷﮑﻞﻫﺎ

 

ﺷﮑﻞ:۲-۱ ﭼﺮﺧﻪ ﺗﻌﺎرض زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ. ۶۵

ﺷﮑﻞ:۲-۲ درﺧﺖ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ۷۲ .

 

ﺷﮑﻞ:۲-۳ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﮑﺎﻣﻠﯽ و ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺷﺪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ. ۷۳

 

ﺷﮑﻞ: ۲- ۴ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ زوﺟﯿﻦ ۹۲

 

ﺷﮑﻞ:۲-۵ اﻟﮕﻮی ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ زوﺟﯿﻦ ۹۳

ﺷﮑﻞ:۴-۱ ﻧﻤﻮدار ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮔﺮوهﻫﺎی آزﻣﺎﯾﺸﯽ و ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل در رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ۱۳۹

 

ﺷﮑﻞ:۴-۲ ﻧﻤﻮدار ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﮔﺮوهﻫﺎی آزﻣﺎﯾﺸﯽ و ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل در ﺑﯿﻨﺶ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ۱۴۷  .

 

ﺷﮑﻞ:۵-۱ روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻧﻈﺮی ﺗﺄﮐﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﺑﺮ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻋﺎﻃﻔﯽ و ﺗﺤﻮﻟﯽ در ﻣﺸﮑﻼت زوﺟﯿﻦ. ۱۷۵

 

 

ﻓﺼﻞ اول

 

» راه ﺑﺎ ﭘﯿﻤﻮدﻧﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد «

 

ﭘﺎﺋﻮﻟﻮ ﮐﻮﺋﯿﻠﯿﻮ

 

ﮐﻠﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ

 

اﻣﺮوزه ﯾﻌﻨﯽ در ﻗﺮن ﺑﯿﺴﺖوﯾﮑﻢ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ زﻧﺪﮔﯽ، ﺧـﺎﻧﻮاده دﺳـﺘﺨﻮش ﺗﻐﯿﯿـﺮات ﻣﻬﻤﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ و اﻧﮕﯿﺰه ﻫﻤﺴﻮﯾﯽ و ﭘﯿﺮوی از اﯾﻦ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ، ﺧﻮاﺳﺘﻪ و ﯾﺎ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷـﮑﻞ زﻧـﺪﮔﯽ، ﻧـﻮع ﻧﮕﺎه و ﻧﺤﻮه رواﺑﻂ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ را دﭼﺎر ﺗﺤﻮل ﮐﺮده اﺳﺖ (ﻣﺼﻠﺤﺘﯽ،.(۱۳۷۹ ﺑﺎﯾﺪ اذﻋﺎن ﮐﺮد ﮐﻪ ﺗﺮاژدیﻫـﺎﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، ﺟﺪاﯾﯽ و ﺳﺮدی ﻋﺎﻃﻔﯽ، ﺧﯿﺎﻧﺖ۱ و رواﺑﻂ ﺧﺎرج از ﭼﺎرﭼﻮب زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ، ﻃـﻼق و اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﮐﻪ رﯾﺸﻪی آﻧﻬﺎ را ﺑﺎﯾﺪ در رواﺑﻂ ﻫﻤﺴﺮان ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮد، ﻓﺰوﻧﯽ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ (ﭘﺮاور۲، ۲۰۰۶؛

ﮐﺎر۳،.(۲۰۰۴ ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎری دو ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ و ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﯾﻌﻨﯽ ﻃﺮحوارهﻫﺎی ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎر اوﻟﯿـﻪ و ﺳـﺒﮏ-

 

ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻃﺮحوارهﻣﺤﻮر و ﺳـﺒﮏ زﻧـﺪﮔﯽ ﻣﺤﻮر در اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد