در سال ۲۰۱۰، Birleanu LA وهمکارانش رابطه ی بین شدت آپنه ی انسدادی خواب وپاسخ افراد به پرسشنامه های ESSو برلین (توضیح در متن) را مورد بررسی قرار دادند که درنتیجه بیان شد که آپنه ی انسدادی خواب متوسط تا شدید باعث خواب آلودگی زیاد در طول روز میشود که میتواند برروی توانایی افراددر رانندگی اثر بگذارد.۸۶
درسال ۲۰۱۰،Vennelle M وهمکارانش در بررسی میزان خواب آلودگی وتصادفات ناشی از آن در رانندگان اتوبوس وبا توجه به بالا بودن آن،پیشنهاد کردند که غربالگری برای سندرم آپنه ی انسدادی خواب در رانندگان حرفه ای به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.۸۷
در سال ۲۰۱۰،Tregear S وهمکارانش با انجام یک بررسی در باب تأثیر استفاده از CPAP(توضیح در متن) در رانندگان مبتلا به آپنه ی انسدادی خواب دریافتند که استفاده از CPAP باعث کاهش خطر سوانح وسایل نقلیه می شود.۸۸
در سال ۲۰۱۱، Antonopoulos وهمکارانش تأثیر استفاده از CPAP(توضیح در متن)در رانندگان مبتلا به آپنه ی انسدادی خواب رابر روی سوانح جاده ای و عملکرد رانندگان در شبیه ساز جاده ای مورد بررسی قرار دادندودریافتند که استفاده از آن تأثیر پیشگیرانه در برابر سوانح جاده ای چه در واقعیت و چه در محیط مجازی دارد.۹۱
در سال ۲۰۱۱، Vaculin Aوهمکارانش، تأثیر استفاده ازCPAP رابر روی عملکرد رانندگی در مبتلایان به آپنه ی انسدادی خواب شدید مورد بررسی قرار دادند.پس از یک
مطلب دیگر :
بایگانیهای پایان نامه حقوق - دانلود متن کامل فایل های مقاله -پروژه-پایان نامه
دوره ی سه ماهه ی درمان آنها در رانندگی بهبود یافت اما هم چنان نسبت به گروه کنترل مختل بود که این احتمال را مطرح نمود که نقایص عصبی-رفتاری در این افراد به طور کامل به وسیله ی درمان قابل رفع نیستند.۹۲
در سال ۲۰۱۲، Orth M. وهمکاران ، بیان نمودند که آپنه ی انسدادی خواب یکی از علل اصلی افزایش خواب آلودگی در طول روز خصوصا در رانند گان حرفه ای است و میزان تصادفات در آنها به وسیله ی CPAP تراپی می تواند کاهش یابد.۹۳
۱-۴ اهداف اصلی طرح :
بررسی رابطه آپنه ی انسدادی خواب در را نندگان حرفه ای کشور با میزان تصادفات جاده ای
۱-۵ اهداف فرعی طرح :