رشته: تحقیقات آموزشی عنوان: تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر ...

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

فصل سوم: روش شناسی پژ‍وهش

مقدمه۳۷

نوع پژوهش۳۷

جامعه آماری ۳۷

نمونه و روش نمونه گیری ۳۸

ابزار پژوهش۳۸

روایی و پایایی ۳۸

روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش۴۰

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ ها

مقدمه۴۲

الف) تجزیه و تحلیل توصیفی داده هـا ۴۳

ب) تجزیه و تحلیل استنباطی داده هـا ۴۹

 

فصل پنجم: نتیجه ­گیری و ارائه پیشنهادها

جمع بندی ۵۶

یافته های پژوهش۵۷

بحث و تفسیر داده ها ۵۹

نتیجه گیری ۶۱

محدودیت ها ۶۲

الف) محدودیت در قلمروپژوهش۶۲

ب) محدودیت های اجرایی ۶۲

پیشنهادها ۶۳

الف) پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش۶۳

ب) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی ۶۴

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

منابع

الف) منابع فارسی ۶۶

ب) منابع انگلیسی ۶۸

 

پیوست­ها

پیوست۱: پرسشنامه۷۰

پیوست۲: جداول مربوط به spss72

تعهدنامه اصالت رساله یا پایان نامه تحصیلی ۷۴

چکیده انگلیسی

۷۵


فهرست جد ول

عنوان                                                                                                                  صفحه

جدول(۳-۱)  توزیع فراوانی جامعه آماری بر حسب جنسیت. ۳۷

جدول(۳-۲)  توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت. ۳۸

جدول(۳-۳)  مقادیر ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه ها ۳۹

جدول(۴-۱) توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت. ۴۳

جدول(۴-۲) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها ۴۴

جدول(۴-۳)توزیع فراوانی  تحصیلات آزمودنی ها ۴۵

جدول (۴-۴) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک سابقه خدمت. ۴۶

مطلب دیگر :

پایان نامه ارشد درمورد نرخ موثر مالیات


جدول (۴-۵) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک پست سازمانی ۴۷

ﺟﺪول (۴-۶): ﻧﺘﺎﻳﺞ آزﻣﻮن ﻛﻟﻤﻮﮔﺮوف- اﺳﻤﻴﺮﻧﻒ. ۴۸

جدول(۴-۷) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای مولفه اثربخشی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. ۴۹

جدول(۴-۸) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای امنیت روانی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. ۵۰

جدول(۴-۹) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای امنیت روانی کارکنان شبکه بهداشت و درمان. ۵۱

جدول(۴-۱۰) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای مشاهده پتانسیل کارکنان شبکه بهداشت و درمان. ۵۲

جدول (۴-۱۱): رتبه بندی شاخص های رهبری امنیت مدار با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۵۳

جدول(۴-۱۲) نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای رهبری امنیت مدار بر رفتارکارکنان شبکه بهداشت و درمان  ۵۴

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                  صفحه

 

نمودار(۴-۱) توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت. ۴۳

نمودار(۴-۲) توزیع فراوانی سن آزمودنی ها ۴۴

نمودار(۴-۳) توزیع فراوانی تحصیلات آزمودنی ها ۴۵

نمودار(۴-۴) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک  سابقه خدمت. ۴۶

نمودار(۴-۵) توزیع فراوانی نمونه ها به تفکیک پست سازمانی ۴۷

چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر مولفه های رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر تهیه و تدوین گردیده است. گردآوری داده­ ها در این پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر به تعداد ۳۱۰ نفر تشکیل داده­اند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد ۱۵۶ نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. ابزار
اندازه ­گیری این تحقیق پرسشنامه استاندارد کومب که دارای ۴ بعد در ابعاد اثربخشی روانی، امنیت روانی، مقبولیت کارکنان، مشاهده پتانسیل می­باشد، استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده­ ها با آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون تی تک نمونه ­ای) با بهره گرفتن از نرم افزار spss انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد رهبری امنیت مدار بر رفتار کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر اثرگذار بوده است.

 فصل اول

کلّیّات پژوهش

 

مقدمه

امروزه، رهبری به انواع مختلفی از مهارت ها و شیوه ­های انعطاف پذیر، به منظور، مواجهه با چالشهای تغییر و تقاضاهای جدید نیازمند است.رهبری امنیت مدار یک رابطه مثبت، مبتنی بر نظریه رهبری است. رهبرامنیت مدار با ایجاد امنیت از طریق ارزشگذاری، مقبولیت و قدردانی و فراهم آوردن زمینه کاوش از طریق تأکید بر رشد، توسعه و پتانسیل و نیز رسیدگی به وظایف وموقعیت ها از طریق یک رویکرد مثبت، زمینه رشد ، یادگیری و نوآوری را در سازمان فراهم می آورد و سازمان را در جهت تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده، سوق می دهد.

رهبران خدمت گزار با ایجاد ویژگیهایی چون اعتماد، تعهد و گسترش فضای دوستی و مهرورزی میزان ارتباطات میان اعضای سازمان را گسترش داده و روابط اجتمایی سازمان را تقویت می­ کنند. علاوه بر این ویژگی ها که منجر به ارتقاءرضایت شغلی در سازمان است رهبران خدمت گزار با توسعه و آموزش پیروان همچنین تلاش جهت توانمندسازی آنها و توجه به مسئله یادگیری و یاددهنگی باعث تسهیل گام­های سازمان به سوی سازمان دانشی می شود.

رهبری امنیت مدار، رویکردی را در پیش می گیرد که به واسطه ی آن، سازمان ها قادر خواهند بود پویایی بین بهره برداری از منابع موجود که قابل پیش بینی­تر و شناخته شده تربه نظر می­رسند با نوآوری وتغییرریسک پیوند خورده است را مدیریت نمایند.بنابراین، وجود یک رهبرامنیت مدار به عنوان پایگاه امن برای کمک به اعضای سازمانی در مدیریت پویا بین امنیت و دلبستگی بهره برداری و نوآوری، ریسک و یادگیری کاوش ضروری است.

رهبری که به عنوان یک پایگاه امن محسوب می شود، به کارکنان زیردستش در توسعه حس اعتماد به نفس، خودمختاری، شایستگی، تأثیربخشی برخویشتن و احترام به خویشتن، کمک خواهد کرد.

بیان مساله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد