2-3-2- ضرورت و اهمیت چابکی سازمانی………………………………………………………………………………………………29
2-3-3- سیر تحول چابکی سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. 30
2-3-4- قابلیتهای کلیدی چابکی در سازمان……………………………………………………………………………………………31
2-3-5- ابزارهای مورد نیاز برای تحقق چابکی سازمانی……………………………………………………………………………..32
2-3-6- اصول طراحی چابکی سازمانی……………………………………………………………………………………………………33
2-3-7- مدل های چابکی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………..34
2-3-7-1- مدل چابکی سازمانی یوسف و همکاران……………………………………………………………………………………35
2-3-7-2- مدل مفهومی چابکی شریفی و ژانگ………………………………………………………………………………………..38
2-4- بخش سوم : مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………………………………39
2-5- بخش چهارم : پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………….54
2-5-1- مطالعات داخلی…………………………………………………………………………………………………………………………54
2-5-2- مطالعات خارجی……………………………………………………………………………………………………………………….58
2-6- خلاصه فصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………………..61
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………62
3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….63
3-3- فرایند تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………63
3-4- جامعه آماری پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..65
3-5- روش نمونه گیری و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………..65
3-6- قلمرو پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….65
3-6-1- قلمرو مکانی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….65
3-6-2- قلمرو زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..66
3-6-3- قلمرو موضوعی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..66
3-7- روش جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………..66
3-8- ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….66
3-9- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………74
3-9-1- روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………74
عنوان صفحه
3-9-1-2-الف- تحلیل عاملی اکتشافی برای پرسشنامه «پذیرش فناوری اطلاعات»…………………………………………76
3-9-1-2-ب- تحلیل عاملی اکتشافی برای پرسشنامه «چابکی سازمانی»……………………………………………………….81
3-9-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………85
3-10- روش های آماری…………………………………………………………………………………………………………………………85
3-10-1- ضریب همبستگی…………………………………………………………………………………………………………………….86
3-10-2- مدلسازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………………..86
4-2-2- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس جایگاه سازمانی…………………………………………………………….93
4-2-3- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس سابقه کاری…………………………………………………………………..94
4-4- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل « پذیرش فناوری اطلاعات» و « چابکی سازمانی»………………..96
4-4-1- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «پذیرش فناوری اطلاعات»…………………………………………..96
4-4-2- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «چابکی سازمانی»………………………………………………………..97
4-4-3- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «چابکی سازمانی» با عوامل استخراج شده مدل «پذیرش فناوری اطلاعات»……………………………………………………………………………………………………………………………………99
4-6-2- تحلیل عاملی تاییدی مدل چابکی سازمانی…………………………………………………………………………………..114
4-7- تحلیل بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی(آزمون مقایسه میانگین چند جامعه)………………………………………………………………………………………………………………………………………………..120
عنوان صفحه