2-3-4-مفهوم تسهیم دانش از دیدگاه عملکرد شغلی …………………………………………………………….46
بخش چهارم : پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………….48
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 56
فهرست
عنوان صفحه
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………….. 61
4-2- آمارهای توصیفی ………………………………………………………………………………………………….. 62
4-2-1- توصیف سن پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………………. 62
4-2-2- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان……………………………………………………………………………. 63
4-2-3- سابقه کار پاسخ دهندگان………………………………………………………………………………………. 64
4-3- توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………. 65
4-4- نرمال بودن متغیر وابسته تسهیم دانش ……………………………………………………………………….. 68
4-5- آزمون فرضیه ها ……………………………………………………………………………………………………. 69
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………….. 75
5-1-1- نتایج حاصله از آمار توصیفی …………………………………………………………………………………75
5-1-2- نتایج آمار استنباطی ………………………………………………………………………………………………75
5-3- محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………..78
5-4- پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………….78
5-5- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی …………………………………………………………………………………79
فهرست منابع و مأخذ …………………………………………………………………………………………………………80
فهرست جداول
عنوان صفحه
3-1- تعدادسوالات هر متغیر …………………………………………………………………………………………. 57
4-1- جدول توصیف سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………… 62
4-2- جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………………….. 63
4-3- سابقه کارپاسخ د هندگان ……………………………………………………………………………………….. 64
4-4- جدول توصیف متغیر رفتارشهروندی سازمانی …………………………………………………………. 65
4-5- توصیف متغیر تسهیم دانش ………………………………………………………………………………….. 66
4-6- توصیف متغیر عملکردشغلی …………………………………………………………………………………… 66
4-7- مقایسه میانگین آمارهای توصیفی متغیرها …………………………………………………………………. 68
4-8- آزمون کولموگروف-اسمیرنف ………………………………………………………………………………… 68
4-9 جدول ارتباط معناداری بین ابعادرفتارشهروندی سازمانی با عملکردشغلی………………………….69
4-10- جدول ارتباط معناداری بین عملکردشغلی باتسهیم دانش……………………………………………..70
4-11-جدول ارتباط معناداری بین ابعادرفتارشهروندی سازمانی با تسهیم دانش …………………….. 71
4-12- خلاصه شده شدت رابطه بین مدل و متغیر وابسته بدون متغیر میانجی……………………….. 72
4-13- خلاصه شده شدت رابطه بین مدل و متغیر وابسته باورود متغیر میانجی………………………. 72
4-14 ضرایب مدلهای رگرسیون بین متغیرهای رفتارشهروندی سازمانی،عملکردشغلی و تسهیم دانش.. 73
4-15- تحلیل رگرسیون بین متغیرهای رفتارشهروندی سازمانی،عملکردشغلی و تسهیم دانش ……73
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………..9
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1- نمودار هیستوگرام سن پاسخ دهندگان…………………………………………………………..56
نمودار4-2-نمودار هیستوگرام جنسیت پاسخ دهندگان ………………………………………………………57
نمودار 4-3- نمودار هیستوگرام سابقه کارپاسخ دهندگان ………………………………………………….58
نمودار4-4- نمودار هیستوگرام متغیر رفتارشهروندی سازمانی …………………………………………..59
نمودار4-5- نمودارهیستوگرام متغیر وابسته تسهیم دانش …………………………………………………..60
نمودار4-6- نمودار هیستوگرام متغیر میانجی عملکردشغلی ……………………………………………….61
چکیده :
دانش در دنیای پیشرفته امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به مزیت رقابت اصلی سازمانها میباشد. روند اوج یافتن نقش دانش، نوآوری و فناوریهای نوین در ایجاد مزیتهای راهبردی و اهمیت یافتن ارزش منابع دانش در اداره سازمانها موجب شده است تا مقوله مدیریت دانش در قلب سیاستهای راهبردی سازمانها جای گیرد. درچنین شرایطی نیاز سازمانها به نسل ارزشمندی از کارکنان پیش از بیش آشکارشده است .در این شرایط اکثر مدیران خواهان کارکنانی هستند که بیش از وظایف شرح شغل خود فعالیت می کنند . آنها به دنبال کارکنانی هستند که به فراسوی انتظارت می روند و به میل و خواست خود به رفتارهایی دست می زنند که جزو وظایف شغلیشان نیست .